DERS ADI

: ÇEVRECİ DAVRANIŞLARIN KURAMSAL TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5007 ÇEVRECİ DAVRANIŞLARIN KURAMSAL TEMELLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL AYDIN

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevre ve eğitiminde kullanılan temel kavramlar, norm aktivasyon teorisi, değer-inanç-normlar teorisi gibi çevreci davranışların kuramsal temelleri, kuramların çevre eğitiminde kullanım durumları ve sonuçları, günümüz fen eğitiminde çevre konuları ve kuramsal yaklaşımları konusunda öğrencilerde bilgi birikimi oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre ve eğitiminde kullanılan temel kavramları açıklayabilecek
2   Norm aktivasyon teorisini açıklayabilecek, kullanım ve sonuçlarını değerlendirebilecek
3   Değer-inanç-normlar teorisini açıklayabilecek, kullanım ve sonuçlarını değerlendirebilecek
4   Teorilerde kullanılan ölçekleri değerlendirebilecek
5   Günümüz fen eğitiminde çevre konuları ve kuramsal yaklaşımlarını ayırt edebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Çevre ve eğitimine yönelik temel kavramlar
3 Çevre ve eğitimine yönelik temel kavramlar
4 Teoriler; norm aktivasyon teorisi, değer-inanç-normlar teorisi
5 Teoriler; norm aktivasyon teorisi, değer-inanç-normlar teorisi
6 Teoriler; norm aktivasyon teorisi, değer-inanç-normlar teorisi
7 Teoriler; norm aktivasyon teorisi, değer-inanç-normlar teorisi
8 Ara Sınav
9 Teorilerin günümüzde kullanımı ve sonuçları
10 Teorilerin günümüzde kullanımı ve sonuçları
11 Teorilerle ilgili ölçekler ve uygulamaları
12 Fen ve teknoloji eğitiminde çevre konuları ve kuramsal yaklaşımı
13 Fen ve teknoloji eğitiminde çevre konuları ve kuramsal yaklaşımı
14 Fen ve teknoloji eğitiminde çevre konuları ve kuramsal yaklaşımı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ajzen, I. . (1991): "'The Theory ot" Planned Behavior". Organizational behavior and human decision processes", 50 179 211.

Dunlap, R. E., Van Liere, K. D., Mertig, A. G. & Jones, R. E. (2000). Measuring endorsement of the New Ecological Paradigm: A revised NEP scale. Journal of Social Issues, 56(3), 425-442.

Erten S. (2002): Planlanmış Davranış Teorisi ile Uygulamalı Öğretim Metodu, Hacettepe ÜniversitesiEdebiyat FakültesiDergisi,19(2): 217-233.

Erten, S. (2002): "Kız ve Erkek Öğrencilerin Evde Enerji Tasarrufu Yapma Davranış Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla Araştırılması." Hacetepe Üniversilesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 22. Ankara.

Stern, P. C. (2000). Toward a coherent theory of environmentally significant behavior. Journal of Social Issues, 56, 407-424.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 2 10 20
Sunum hazırlama 2 10 20
Diğer (lütfen belirtiniz)Proje 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15311551
ÖK.25311551
ÖK.35311551
ÖK.45311551
ÖK.55311551