DERS ADI

: ÇEVRE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRENME ORTAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5015 ÇEVRE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu yüksek lisans dersi fen ve teknoloji eğitiminde modern öğretim ve öğrenme teori ve modellerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri ile desteklendirilmiş öğretim materyalleri geliştirmeyi ve uygulamayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve iletişim teknolojileri tabanlı uygulamaları kullanarak öğretim materyalleri geliştirme
2   BİT tabanlı öğretim materyallerini ilköğretim fen eğitimine uygulayabilme
3   Öğretim materyallerini öğrencilerin başarıları ve tutumları açısından değerlendirme
4   Öğrenme teorileriyle bilgi ve iletişim teknolojilerini ilişkilendirme
5   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim faaliyetlerine etkisini araştırma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Öğretimde CD, video, tepegöz, internet, çoklu ortam gibi teknolojilerin etkili kullanımı
3 Öğretimde CD, video, tepegöz, internet, çoklu ortam gibi teknolojilerin etkili kullanımı
4 Öğrenci merkezli etkinliklerin geliştirilmesi ve uygulanması
5 Öğrenci merkezli etkinliklerin geliştirilmesi ve uygulanması
6 Öğrenci merkezli etkinliklerin geliştirilmesi ve uygulanması
7 Öğrenci merkezli etkinliklerin geliştirilmesi ve uygulanması
8 Ara Sınav
9 Öğrenci merkezli etkinliklerin geliştirilmesi ve uygulanması
10 Öğrenci merkezli etkinliklerin geliştirilmesi ve uygulanması
11 Flash animasyon programı ve örnek animasyonlar tasarlama ve sınıf etkileşimlerine uyarlama yolları
12 Flash animasyon programı ve örnek animasyonlar tasarlama ve sınıf etkileşimlerine uyarlama yolları
13 Flash animasyon programı ve örnek animasyonlar tasarlama ve sınıf etkileşimlerine uyarlama yolları
14 Flash animasyon programı ve örnek animasyonlar tasarlama ve sınıf etkileşimlerine uyarlama yolları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chang, K. E., Sung, Y. T. ve Chen, S. F. (2001). Learning through computer-based concept mapping with scaffolding aid. Journal of Computer Assisted Learning, 17, 21-33.
Kwon, S. Y. ve Cifuentes, L. (2009). The comparative effect of individually-constructed vs. collaboratively-constructed computer-based concept maps. Computers & Education, 52, 365-375.
Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (constructivist) öğrenme. The Turkish Journal of Educational Technology, 3(1), 100-111.
Rostron, S. S. (2002). Accelerating Performance: Powerful New Techniques for Developing People. USA, Milford: Kogan Page.
Weideman, M. ve Kritzinger, W. (2003). Concept Mapping-A Proposed Theoretical Model for Implementation as a Knowledge Repository. New York: ICT in Higher Education.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533