DERS ADI

: ÇEVRE-TOPLUM VE TEKNOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5036 ÇEVRE-TOPLUM VE TEKNOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin çevre, toplum ve teknolojinin tanımı, temel prensipleri ve eğitimdeki rolü hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmaktır. Toplum ve teknoloji gelişmesinin çevre sorunlarına olan etkilerini kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre ve teknolojinin toplum üzerindeki etkilerinin neler olabileceğini anlama
2   Çevre bilincinin önemini kavrayabilme
3   İnsan, çevre ve teknoloji arasında ilişki kurabilme
4   Sürdürülebilirlik ve toplumun çevre üzerindeki etkisini değerlendirebilme
5   Teknolojinin çevreyle etkileşimini inceleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Toplum ve teknoloji gelişmesinin çevre sorunlarına olan etkileri
3 Toplum ve teknoloji gelişmesinin çevre sorunlarına olan etkileri
4 Toplum ve teknoloji gelişmesinin çevre sorunlarına olan etkileri
5 Değişik tarihsel kesitlerden örnekler
6 Değişik tarihsel kesitlerden örnekler
7 Değişik tarihsel kesitlerden örnekler
8 Ara Sınav
9 Sera etkisi gibi küresel etkileri en aza indirilmesi çabaları, uluslararası anlaşmalar
10 Sera etkisi gibi küresel etkileri en aza indirilmesi çabaları, uluslararası anlaşmalar
11 Sera etkisi gibi küresel etkileri en aza indirilmesi çabaları, uluslararası anlaşmalar
12 Geleceğe dönük çabalar
13 Sürdürülebilir kalkınma kavramı
14 Sürdürülebilir kalkınma kavramı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aslan, O., Uluçınar Sağır, Ş. ve Cansaran, A. (2008). Çevre tutum ölçeği uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283 -295.
Pelstring, L. (1997A). Measuring environmental attitudes: the new environmental paradigm. Available: http://trochim.human.cornell.edu/gallery/pelstrng/lisap.htm , erişim tarihi: 20.10.2010.
Hapkiewicz, A. (1992). Finding a List of Science Misconceptions. MSTA Newsletter, 38: 11-14.
Hooker, C. A. ve Christensen, W.D. (2000). An İnteractivist- Constructivist Approach to Intelligence: Self-Directed Anticipative Learning. Philosophical Psychology. 13 (1), 21.
Horstman, B. ve White, W. (2002). Best Practice Teaching in College Success Courses: Integrating Best Practice Teaching Methods into College Succes Courses. The Journal of Teaching and Learning, 6(1).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
0
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533