DERS ADI

: SEMİNER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 6400 SEMİNER ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Odyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Doktora

Dersin Amacı

Odyoloji, konuşma bozuklukları ve denge bozuklukları ile ilgili farklı konularda seminer hazırlama ve görsel sunum materyallerini kullanma becerisini arttırmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vestibüler sistem ve işitme anatomisinin, fizyolojisinin bilinmesi.
2   Vestibüler bozukluklar ve işitme kayıplarının çeşitlerinin ve özelliklerinin bilinmesi, klinik uygulamanın bilinmesi.
3   Subjektif ve objektif işitme testlerinin bilinmesi.
4   Yeni doğan işitme tarama programının bilinmesi.
5   Çocuklarda işitme testlerinin ve rehabilitasyon programının bilinmesi.
6   Dil gelişim basamaklarının bilinmesi.
7   Çınlama ve tedavisinin bilinmesi.
8   Gürültüye bağlı ve ototoksik işitme kaybının bilinmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitmenin Anatomi Ve Fizyolojisi
2 İşitme Kayıpları, Tipleri Ve Özellikleri
3 Konjenital İşitme Kayıpları
4 Saf Ses Ve Konuşma Odyometrisinin Prensipleri
5 Akustik İmmitansmetre Ve Prensipleri
6 Çocuklarda Davranım Testleri
7 Objektif (Elektrofizyolojik) Odyolojik Değerlendirme Yöntemleri
8 Yenidoğan İşitme Taraması
9 İşitme Kayıpları Ve Amplifikasyon Sistemleri
10 Pediatrik İşitsel Rehabilitasyon
11 Vestibuler Hastalıklar Ve Klinik Değerlendirme
12 Tinnitus Ve Tedavisi
13 Gürültü Ve İşitme Kaybı
14 Ototoksisite

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance
Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Alessandro Martini, S. Dafydd G. Stephens. Informa Health Care 2003
2 Audiology: Treatment
Michael Valente, Holly Hosford-Dunn, Ross J. Roeser Thieme 2000
3 Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları
Yakup Sarıca Türk Nöroloji Derneği Yürüme ve Denge Bozuklukları Çalışma Grubu Yayınları 2008
4 Vertigo And Dizziness common Complaints Thomas Brandt
Marianne Dieterich
Michael Strupp Springer-Verlag London Limited 2005
5 Vestibular Rehabilitation Susan J. Herdman, F. A. Davis Company 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 15 1 15
Sunum hazırlama 15 1 15
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.33
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8