DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 1002 ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı, farklı yaşlarda zihin özürlülerin eğitimine ilişkin bilgi ve beceri alt yapısı sağlayarak öğrencileri özel eğitim öğretmeni olmaya hazırlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihin yetersizliğinin tarihini açıklayabilecektir
2   Zihin yetersizliğine ilişkin temel terim ve kavramları doğru bir biçimde kullanabilecektir
3   Zihin yetersizliğini tanılanmaya dayalı değerlendirme süreçlerini açıklayabilecektir
4   Zihin yetersizliği olan bireylerin tipik özelliklerini betimleyebilecektir
5   Zihin yetersizliği olan bireylerin tipik özelliklerini betimleyebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin Engelliliğin sosyal bir olgu olarak incelenmesi. Zihin Engellilerin eğitiminin tarihsel gelişimi
2 Zihin Engelliliğin Tanımı ve Terimler
3 Sınıflama, Görülme Sıklığı, Yaygınlık
4 Nedenleri
5 Özellikleri
6 Değerlendirme: Tıbbi ve Eğitsel
7 Zihin Engellilerde Erken Çocukluk Eğitimi (0-3, 3-6 Yaş)
8 ARA SINAV
9 Zihin Engellilerde İlköğretim
10 Zihin Engellilerde İlköğretim sonrası eğitim
11 Zihin Engellilerde Yetişkinlik Döneminde eğitim.
12 Zihin Engellilerin Eğitiminde Ailesel ve Sosyal Konular: Ailesel Konular
13 Zihin Engellilerin Eğitiminde Ailesel ve Sosyal Konular: Ailesel Konular
14 Zihin Engellilerin Eğitiminde Ailesel ve Sosyal Konular: Sosyal Konular
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
Eripek, S. (2000). Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Eripek, S. (2005). Zeka Geriliği. Ankara: Kök Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Ödev/Sunum
Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15544322211
ÖK.25544322211
ÖK.355543322211
ÖK.45544332222
ÖK.55544332222