DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLERE GÜNLÜK YAŞAM VE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3003 ZİHİN ENGELLİLERE GÜNLÜK YAŞAM VE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders günlük yaşam ve sosyal becerilerinin özel gereksinimli öğrencilere öğretimi üzerinde odaklaşmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Günlük yaşam becerilerini tanımlar.
2   2. Sosyal becerileri tanımlar.
3   3. Günlük yaşam ve sosyal becerilerin öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
4   Günlük yaşam becerilerini belirler.
5   Günlük yaşam beceri öğretim yöntemlerini tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Günlük Yaşam Becerileri -Tanım -Sınıflandırma -Önem
2 Özbakım Becerileri -Tanım -Sınıflandırma -Önem
3 Özbakım Becerilerinin Kazandırılması -Özbakım Becerilerini Öğrenmeye Etki Eden Davranışlar -Özbakım Becerisi Öğretimine Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler.
4 Tuvalet Öğretimi - Becerilerin Analizi - Giriş Becerileri - Kontrol Çizelgesi Hazırlama
5 - Tuvalet Öğretiminin Genel Unsurları -TuvaletÖğretimindeYöntemler
6 Menstüral Bakım Becerilerinin Öğretimi.
7 Yemek Yeme Becerilerinin Öğretimi.
8 ARA SINAV
9 Giyinme Becerilerinin Öğretimi.
10 Tüketici;Ev içi;Sağlığı Koruma;Toplumsal Kaynakları Kullanma Becerileri.
11 Özbakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretiminde Aile Katılımı.
12 Özbakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretiminde Aile Katılımı.
13 Yaygın Gelişimsel Bozukluğu Olan Çocuklarda Özbakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretimi ile İlgili Temel Bilgiler.
14 Sosyal Beceriler - Tanımı - Önemi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bozkurt, F. (2001) . Zihin Özürlü Çocuklara Aperatif Yiyecek-İçecek Hazırlama Ve Servis Yapma Becerilerinin Öğretiminde Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği , Eskişehir: Anadolu Üniversitesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Bozkurt F. ve O. Gürsel, (2005)"Effectiveness of Constant Time Delay on Teaching Snack and Drink Preparation Skills to Children with Mental Retardation", Education and Training in Developmental Disabilities. 40(4), 390-400,
Bozkurt, F. ve Tekin-İftar, E. (2003) Zihin Özürlü Bireylere Yiyecek Hazırlama Becerisinin Öğretimi İle İlgili Alan Yazın Taraması , Özel Eğitim Dergisi 4(2), 1-12,
Cavkaytar, A. (1988). Zihinsel Engellilere Özbakım Ve Ev İçi Becerilerinin Öğretiminde Aile

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12334323443
ÖK.22334333444
ÖK.32334343445
ÖK.42334353445
ÖK.52334353445