DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 4004 ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Kavram programını uygularken gerekli olabilecek araç gereçleri hazırlayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram programını uygularken gerekli olabilecek araç gereçleri hazırlayabilecektir.
2   Beceri öğretim programını uygularken gerekli olabilecek araç gereçleri hazırlayabilecektir.
3   Hazırladığı ders planını uygulayabilmek için gerekli araç gereçleri hazırlayabilecektir.
4   Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama.
5   Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 .Sınıfın haftalık ders programını edinerek uygulama dosyasına koyar.
2 Sınıfın öğrenci listesini edinerek uygulama dosyasına koyar.
3 Sınıfın yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar.
4 .Sınıf öğretmeninden ve/veya okul yönetiminden öğrenci kişisel dosyalarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar.
5 Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri (573 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği-2006, 25883 sayılı MEB Özel Özel Eğitim Kursları Yönetmeliği, 5378 sayılı Özürlüler Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu nun özlük haklarıyla ilgili bölümleri) edinerek inceler ve uygulama dosyasına koyar.
6 Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
7 Pazartesi ve Salı günü yapılan günlük ders planlarından iki farklı dersin planını inceler ve uygulama dosyasına koyar.
8 Ara Sınav
9 Pazartesi ve Salı gününe ait incelemiş olduğu günlük planları Ben olsaydım nasıl yapardım şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar.
10 Sınıf ortamına ilişkin en az iki farklı derste anektod kaydı (en az 15 dakika, en fazla 20 dakika olacak şekilde) tutar. Tuttuğu kayıtları ABC kaydına dönüştürür.
11 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda gelişim alanlarını (bilişsel-akademik, iletişim, sosyal, motor, özbakım, günlük yaşam, meslek, vb.) dikkate alarak en az iki öğrenci için tüm gelişim alanlarına ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur.
12 Sınıfta bulunan araç-gereçlerden en az iki tanesini araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
13 Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
14 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda gelişim alanlarını (bilişsel-akademik, iletişim, sosyal, motor, özbakım, günlük yaşam, meslek, vb.) dikkate alarak en az iki öğrenci için tüm gelişim alanlarına ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Gösterme
Deney
Uygulama - Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Rol Oynama/Dramatize Etme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13434433334
ÖK.23434433334
ÖK.33434433334
ÖK.43434433334
ÖK.53434433334