Description of Individual Course Units
|
Offered By |
Computer and Instructional Technologies Teacher Education |
Level of Course Unit |
First Cycle Programmes (Bachelor's Degree) |
Course Coordinator |
ASSOCIATE PROFESSOR BAHAR BARAN |
Offered to |
Computer and Instructional Technologies Teacher Education |
Course Objective |
Tha aim of this course is provide student teachers with the necessary knowledge about informatics related ethical issues in education, and enable them with skills to cope with such issues while teaching |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||||||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
Arslan, M. (2001). Iş ve Meslek Ahlakı. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Dedeoğlu, G. (2001). Etik ve Bilişim. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği Yayınları. Dedeoğlu, G. (2004). Etik Düşünce ve Postmodernizm. Istanbul: Telos Yayıncılık. Dedeoğlu, G. (2006). Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. Erdinç, T. (1999). Hukuk Devletinde, Siyasette ve Yönetimde Etik. Yeni Türkiye Dergisi. (26) 425. Güngör, E. (1997). Sosyal Ahlak ve Ahlak Psikolojisi. Istanbul: Ötüken Yayınları. Haynes, F. (2002). Eğitimde Etik. (Çeviren, Akbaş, K.S.). Istanbul: Ayrıntı Yayınları. Johnson, D. G. (2000). Computer Ethics, New Jersey: Englewood Cliffs. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
Lecture, discussion, question and answer, the research |
Assessment Methods |
||||||||||||||||||||||||
|
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
Question-and-answer, written exam, multiple choice quiz |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
To be announced. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
Doç. Dr. Ercan Akpınar |
Office Hours |
Monday 13:00-15:00 |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|