COURSE UNIT TITLE

: MEDIATION LEGAL CLINIC

Description of Individual Course Units

Course Unit Code Course Unit Title Type Of Course D U L ECTS
HUK 3085 MEDIATION LEGAL CLINIC ELECTIVE 2 0 0 4

Offered By

Law

Level of Course Unit

First Cycle Programmes (Bachelor's Degree)

Course Coordinator

ASSOCIATE PROFESSOR MINE AKKAN

Offered to

Law

Course Objective

Theoretically inform the students about the mediations essence, mediation process, legal consequences of mediation and benefits of mediation. Ensuring that the students with the theoretical knowledge about the mediation will inform citizens.

Learning Outcomes of the Course Unit

1   Ability to share the information about mediation with society
2   Ability to analysis connection between the law and society
3   Ability to contribute to awareness of society about peaceful resolutions
4   Ability to use of knowledge outside of university
5   Ability to collaborate with other disciplines

Mode of Delivery

Face -to- Face

Prerequisites and Co-requisites

None

Recomended Optional Programme Components

None

Course Contents

Week Subject Description
1 Informing about the purpose of the course
2 Importance of the mediation and overview to mediation
3 Disputes which are suitable for mediation
4 Fundamental principles of mediation
5 The ethic codes of mediation
6 Process and scope of mediation
7 Termination of mediation and mediation agreement
8 Information sharing
9 Information sharing
10 Information sharing
11 Information sharing
12 Information sharing
13 Information sharing
14 Information sharing

Recomended or Required Reading

Textbook(s): Pekcanıtez Usûl, Medeni Usûl Hukuku, 15. Bası, Istanbul 2017.
Supplementary Book(s): Kekeç Elif Kısmet, Arabuluculuk Yoluyla Uyuşmazlık Çözümünde Temel Aşamalar ve Taktikler, 3. Baskı, Ankara 2016.

Planned Learning Activities and Teaching Methods


Lecturing , ensuring that the information has been shared

Assessment Methods

SORTING NUMBER SHORT CODE LONG CODE FORMULA
1 MTE 1 MIDTERM EXAM 1
2 MTE 2 MIDTERM EXAM 2
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE+FIN
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE+RST


Further Notes About Assessment Methods

None

Assessment Criteria

DOKUZ EYLÜL ÜNIVERSITESI HUKUK FAKÜLTESI ÖĞRETIM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI
Başarı notu ve başarı düzeyinin değerlendirilmesi
MADDE 24 (1) Öğrencinin bir derste veya dönemde sağladığı başarı notu o dersi veya dönemi başarmış olup olmadığının tespitinde ve diploma derecesinin belirlenmesinde esas alınacak nottur. Başarı notu ve başarı düzeyinin değerlendirilmesine ilişkin esaslar şunlardır:
a) Derslere devam zorunlu olup, bir dersin başarı notu; dönem içi ara sınav notlarının ortalamasına karşılık gelen katkı puanıyla yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınav notunun toplanması ile elde edilir. Seçimlik dersler için başarı notu; dönem içi ara sınav notuna karşılık gelen katkı puanıyla yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun toplanması ile elde edilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınavından en az 50 almış olması ve başarı notunun en az 60 olması gerekir. Tüm notlar 100 üzerinden verilir ve not hesaplamasının her aşamasında kesirler en yakın tamsayıya çevrilir.
b) Aşağıda belirtilen katkı puanları, muafiyet notuna, muafiyet söz konusu değilse, yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınav notuna eklenir (ya da çıkartılır) ve bu şekilde hesaplanan not, başarı notu olarak değerlendirilir.
Ara Sınav Not Ortalaması Katkı Puanı
100 95 15
94 90 14
89 85 13
84 80 12
79 75 11
74 70 10
69 65 8
64 60 6
59 55 4
54 50 2
49 40 0
39 35 2
34 30 3
29 25 4
24 20 5
19 10 6
9 0 8
Katkı puanı ile elde edilecek değer 100 ü aşamaz. ( ) olan katkı puanı yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme notundan indirilir.)
c) Bir dersin yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınavına girebilme şartlarını yerine getirmeyen öğrencilerin listesi, dersi veren öğretim elemanı tarafından yılın son haftası içerisinde Fakülte Dekanlığına verilir ve ilan edilir. Bu öğrenciler bu dersten (D) notu alırlar.
d) Bu Uygulama Esaslarının 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca sorumlu olduğu tek dersin sınavına girmeye hak kazanan öğrencilerden sorumlu olduğu tek dersi en az bir kez almış ve 17 nci maddenin birinci fıkrasının a, b, ve c bentlerinde belirtilen şartları yerine getirmiş olan bir öğrenci o derste sağladığı yıl içi notuna bakılmaksızın sınavda 100 üzerinden en az 60 almış olması halinde o dersi başarmış sayılır.
e) Zorunlu derslerin yılsonu ve bütünleme sınavına girebilme şartlarının tümünü yerine getirmiş ve bir yarıyılda en az bir, iki yarıyılda en az iki ara sınavı yapılmış olmak kaydı ile dönem içi ara sınav not ortalamasının 100 üzerinden 80 ve daha yüksek olması durumunda, öğrenci yıl sonu ve bütünleme sınavından muaf tutulur. Seçimlik derslerin yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına girebilme şartlarının tümünü yerine getirmiş olmak kaydıyla dönem içi ara sınav notunun 100 üzerinden 80 ve daha yüksek olması durumunda, öğrenci yarıyıl sonu ve bütünleme sınavından muaf tutulur. Başarı notu yarıyıl içi/yıl içi notuna bu maddenin (b) bendindeki katkı puanı eklenmek suretiyle belirlenir. Muaf olan öğrenciler, yarıyıl sonu/yıl sonu ve bütünleme sınavına girmezler.

Language of Instruction

Turkish

Course Policies and Rules

To be announced.

Contact Details for the Lecturer(s)

mine.akkan@deu.edu.tr

Office Hours

To be announced.

Work Placement(s)

None

Workload Calculation

Activities Number Time (hours) Total Work Load (hours)
Lectures 7 2 14
Case study 6 2 12
Preparations before/after weekly lectures 7 3 21
Preparation for midterm exam 1 10 10
Preparation for final exam 1 20 20
Preparing report 1 20 20
Final 1 2 2
Midterm 1 1 1
TOTAL WORKLOAD (hours) 100

Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

PO/LOPO.1PO.2PO.3PO.4PO.5PO.6PO.7PO.8PO.9PO.10PO.11PO.12PO.13PO.14PO.15
LO.111
LO.211
LO.311
LO.411
LO.51