DERS ADI

: TARİHİ ÇEVREDE KİMLİK VE SÜREKLİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5078 TARİHİ ÇEVREDE KİMLİK VE SÜREKLİLİK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜMEYRA BİROL AKKURT

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, kültürel varlığı bütüncül bir bakış açısıyla algılamak ve değerlendirmek, somut ve soyut değerlere karşı farkındalık yaratmaktır. Bu kapsamda, tarihi çevrelerin dönüşümü dahilinde kültürel değerlerin sürekliliği ve bu sürekliliğin güncel yaşamla uyum içinde dönüşebilirliği sorgulanacak, kimliğin sürekliliği çerçevesinde sorunlar ve olasılıklar tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürel kimlik, Yer Kimliği, Mekansal Kimlik kavramlarını tanımlama.
2   Koruma değerlerini tanımlama.
3   Mekansal kimlik olgusunu sorgulama.
4   Mimari korumada süreklilik ve sürdürülebilirlik olgularını sorgulama.
5   Kültürel varlığın koruma değerlerinin sürekliliğini sorgulama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Koruma Kuramı dahilinde Kültürel Varlık tanımı.
3 Koruma Değerleri: Somut ve Somut Olmayan Değerler.
4 Kimlik Kavramı ve farklı disiplinlerde ele alınışı.
5 Tarihi Çevrede Kimlik'in deşifresine yönelik yöntemler.
6 Tarihi Çevrede Kimlik'in deşifresine yönelik yöntemler.
7 Bireysel çalışma konularının belirlenmesi.
8 Örnek yapı ve dokular üzerinden kimlik olgusunun sorgulanması.
9 Örnek yapı ve dokular üzerinden kimlik olgusunun sorgulanması.
10 Bireysel çalışmalarının tartışılması
11 Bireysel çalışmalarının tartışılması
12 Bireysel çalışmalarının tartışılması
13 Bireysel çalışmalarının sunumu
14 Bireysel çalışmalarının sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Ahunbay,Zeynep. "Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon", İstanbul, 1996
-Birol Akkurt,Hümeyra, "19. Yüzyıl Batılılaşma Kesitinde, Bornova Ve Buca Levanten Köşkleri Mekansal Kimliğinin İrdelenmesi", D.E.Ü. Fen bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İzmir, 2004
-Jokiletho,Jukka. "A History of Architectural Conservation", Boston, 1999
-Mignolli,Guido & Nijkamp,Peter. "Values and Effects of Local Identity Preservation" A Taxonomic Approach", 2001
- Özaslan,N., Özkut,D. (ed.), "Mimari Korumada Güncel Konular", Anadolu Üniversitesi yayınları. Eskişehir, 2010.
-Segall,Marchall. "The influence of culture on visual perception" Indianapolis, 1966
-Williams,Norman(ed.). "Readings in historic preservation : why what how ", New Brunswick

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, kavramsal tartışmalar, bireysel/ grup araştırma ve çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Final Sınavı yerine öğrencilerden, dersin kuramsal alanı dahilinde öğrencinin hazırlayacağı ödevi konu alan bir makale / çalışma raporu hazırlaması beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

ÖDEV-SUNUM %40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3. ÖÇ4)
FİNAL %50 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
DERSE KATILIM %10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.akkurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev sunumu 2 2 4
Teorik Ders Anlatımı 12 2 24
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final teslim- Akademik Makale/ çalışma raporu hazırlama 1 20 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Final Sınavı (Akademik makale / çalışma raporu teslimi) 1 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.511111