DERS ADI

: PERFORMANS SANATININ TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5105 PERFORMANS SANATININ TARİHİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SEMİH ÇELENK

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Performans Sanatının Tarihi Tiyatro nun Müzik, Görsel ve Plastik Sanatlar ile ilişkisi bağlamında gelişen gösterim sanatını nın tarihsel avangard bağlamında irdelenmesi örneklerinin ve öncülerinin tanınması ve çağdaş sanat,, güncel sanat ve kavramsal sanat içinde gösterimin gelişimi irdelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Sanatları Alanında Teorik Bilgi Edinme Becerisini Geliştirmesi
2   )alanıyla İlgili Kültürel Birikimini Arttırması
3   Bilimsel Araştırma Yapabilmesi ve Sonuçlarını Değerlendirebilmesi
4   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmesi
5   Sanatsal Tür ve Akımları Tarihsel Perspektiften Yorumlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel Avangard Bağlamında Konvansiyonelliğin reddi
2 Tarihsel Avangard Bağlamında Konvansiyonelliğin reddi
3 Futurizmin Çıkışı ve Futurist Eylemler
4 Futurist Manifestolar
5 Futurist Gösterimler
6 Dadacılığın Çıkışı ve Dadaist Eylemler
7 Dada Manifestoları
8 Dada Gösterimleri/ Sunumları
9 Avangard Gösterimler (Film Gösterimi)
10 Vize Sınavı
11 Futurist Bir Portre ve İşleri (Seminer)
12 Futurist Bir Portre ve İşleri (Seminer)
13 Dadacı Bir Portre ve İşleri (Seminer)
14 Dadacı Bir Portre ve İşleri (Seminer)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rose Lee Goldberg, Performance Art/ From Futurism to the Present, Thames-Hudson, 1979
Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Şener, Sevda; Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
Kott, Jan, Çağdaşımız Shakespeare, Çev: Teoman Güney, Mitos-Boyut Yay,İstanbul, 1999.
Kuçuradi, Ionna, Sanata Felsefeyle Bakmak, Şiir-Tiyatro Yay, Ankara,1979.
Brockett, Oscar; Tiyatro Tarihi, Çev: Sevinç Sokullu, Selda B. Öndül, Semih Çelenk, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Beliz Güçbilmez. Dost Kitabevi, Ankara 2002.
Çapan, Cevat; Değişen Tiyatro, Metis Yay, İstanbul, 1992.
Fischer, Ernst; Sanatın Gerekliliği, Çev: Cevat Çapan, E Yay, İstanbul, 1980.
Hauser, Arnold; Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984.
Çapan, Cevat; Değişen Tiyatro, Metis Yay, İstanbul, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Bilgilendirme, Araştırma, Örneklerin Değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Rapor/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Konu ile ilgili Araştırmalar, Teorik bilgilerin doğru algılanması, Kaynak Kullanımı ve Örnekleme,Analiz ve Yorunların Özgün fikirlere Dönüşmesi

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Yöntemleri Geçerlidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynak Kullanımı, Ödev teslim ve seminer sunumlarında disiplin.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semih.celenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13.30-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55