DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TİYATRODA ARAYIŞLAR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5107 ÇAĞDAŞ TİYATRODA ARAYIŞLAR I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SELDA ERGÜN

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Çağdaş Tiyatro'daki oyunculuk, yazarlık, tasarım ve yönetmenlik alanındaki gelişmelerin tekniklerinin ve bilgisinin kavranması ve değerlendirme yapabilme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Çağdaş Tiyatro'nun temellerinin atıldığı 1960' larda ki ortama ilişkin kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgi edinebilmesi
2   Çağdaş tiyatroyu çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilmesi
3   1960' lar dan günümüze belirleyici olmuş tiyatro sanatçılarının yöntem ve tekniklerini ayırt edebilmesi
4   1960' lar dan günümüze belirleyici olmuş tiyatro sanatçılarının gerçekleştirdikleri yapıtları bilgiler ışığında değerlendirebilmesi ve bu alanda araştırma yapabilmesi ve makale yazma bilgi ve becerisi edinebilmesi
5   Oyunculuk, Yazarlık/Dramaturgi ve Tasarım alanında eğitim alan öğrencilerin hep birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışabilmesi ve disiplinler arası etkileşim deneyimi yaşayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Döneme genel bakış
3 Dönem düşüncesini belirleyen felsefeciler
4 Döneme ilişkin görsel malzeme sunumu
5 1960'lar sanatına genel bakış
6 Ödev sunumları
7 Ödev sunumları
8 Çağdaş sanatçılar
9 Çağdaş sanatçılar
10 Çağdaş sanatçılar
11 Çağdaş Sanatçılar
12 Proje sunumları
13 Proje sunumları
14 Seminer

Ders İçin Önerilen Kaynaklar




ALBRIGHT, Hardie, Stage Direction in Transition, Dikenson Pub. Com., California 1972.
ARIN, Bülent, Çağdaş Oyunculuk Anlayışı Işığında Grotowski Oyunculuk Yöntemi, Devlet Tiyatrosu İç Eğitim Dizisi, No.A - 4, Ankara 1980.
ARTAUD, Antonin, Tiyatro ve İkizi, Çev. Bahadır Gülmez, Y.K.Y, İstanbul 1993.
BARBA, Eugenio, The Paper Canoe, Routledge, London 1995,
BARBA, Eugenio - SAVARESE, Nicola, A Dictionary of Theatre Antropology, Routledge, London 1991.
BATCOCK, Gregory-NICKAS, Robert ( Ed. ), The Art of Performance, A Critical Antinology, E.P. Dutton, New York 1984.
BAYNES ,Ken, Toplumda Sanat, YKK
BOAL, Augusto, Ezilenlerin Tiyatrosu, Çev. Semih Çelenk, Etki Yay., İzmir 1996.
BOAL, Augusto, Games For Actors and Non - Actors, Translated by Adrian Jackson, Roudlege, New York 1992.
....

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, çağdaş tiyatroda arayışlar doğrultusunda seçilen yönetmenler sanatçıların çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama yöntemlerine yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili görüşlerini yazılı ve uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler, metin oluşturma, ,tasarım ve oyunculuk derslerinde ve diğer alan derslerinde aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 SEM Seminer
4 DKL DerseKatılım
5 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.30 + SEM * 0.30 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

* Ders değerlendirme aşamasında öncelikle derse aktif katılım, araştırma, yaratıcılık, seçilen çıkış noktası ile paralel üretim, uygulamaların yönteme uygunluğu üzerinden puanlama yapılacaktır.
* Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi uygulama çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ödevler, proje sunumu, seminer ve derse katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
2.Derse öğretim elemanı girdikten sonra ders öğrenci alınmayacaktır. Geç kalan arayı bekleyecektir.
3.Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

4129245
0536 418 90 10
selda.ergun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesi bir saat ve ders sonrası 2 saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 4 3 12
Ders Anlatımı 10 3 30
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 10 30
Kitap Okuma 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555353535
ÖK.25553335555355
ÖK.355553555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555