DERS ADI

: TÜRLERDEN AKIMLARA OYUN YAZARLIĞI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5117 TÜRLERDEN AKIMLARA OYUN YAZARLIĞI I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT UĞUR AKINCI

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dram Sanatının İki Temel Türü Tragedya ve Komedyanın İlk Örneklerinden; Tiyatral Akımlarda Kullanılışa İlişkin Bugüne Kadar Geçirdiği Evrimi Model Oyunlar Işığında Karşılaştırmalı İncelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Sanatları Alanında Teorik Bilgi Edinme Becerisini Geliştirmesi
2   Alanıyla İlgili Kültürel Birikimini Arttırması
3   Bilimsel Araştırma Yapabilmesi ve Sonuçlarını Değerlendirebilmesi
4   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmesi
5   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tragedya Türünün Ortaya Çıkışı, Genel Özellikleri ve Evrimi
2 Tragedya Türünün Ortaya Çıkışı, Genel Özellikleri ve Evrimi
3 Komedya Türünün Ortaya Çıkışı, Genel Özellikleri ve Evrimi
4 Komedya Türünün Ortaya Çıkışı, Genel Özellikleri ve Evrimi
5 Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer) Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer) Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer)
6 Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer)
7 Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer)
8 Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer)
9 Antik Tragedyalardan Uyarlama Çağdaş Örnekler (Seminer)
10 Vize Sınavı
11 Antik ve Roma Komedyalarından Çağdaş Örneklere (Seminer)
12 Antik ve Roma Komedyalarından Çağdaş Örneklere (Seminer)
13 Antik ve Roma Komedyalarından Çağdaş Örneklere (Seminer)
14 Antik ve Roma Komedyalarından Çağdaş Örneklere (Seminer)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
İncelenecek Oyun Metinleri
Yardımcı kaynaklar:
Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Şener, Sevda; Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
Şener, Sevda; Tiyatroda Yaşam-Oyun İlişkisi, Dost Yay, Ankara, 2010
Koot, Jan; Antik TragYunan Tragedyaları, Çev. Yılmaz Onay, Mitos-Boyut Yayınları, İstanbul,2006.
Frıedell, Egon; Antik Yunan ın Kültür Tarihi, Çev. Necati Aça, Dost yay, Ankara,1999.
Erhat, Azra; Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1978.
Kuçuradi, Ionna, Sanata Felsefeyle Bakmak, Şiir-Tiyatro Yay, Ankara,1979.
Stenier, George; Tragedyanın Ölümü, Çev. Burç İdem Dinçel, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2011
Brockett, Oscar; Tiyatro Tarihi, Çev: Sevinç Sokullu, Selda B. Öndül, Semih Çelenk, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Beliz Güçbilmez. Dost Kitabevi, Ankara 2002.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Bilgilendirme, Araştırma, Örneklerin Değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Konu ile ilgili Araştırmalar, Teorik bilgilerin doğru algılanması, Kaynak Kullanımı ve Örnekleme,Analiz ve Yorunların Özgün fikirlere Dönüşmesi

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Yöntemleri Geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynak Kullanımı, Ödev teslim ve seminer sunumlarında disiplin.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ugur.akinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13.30-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55