DERS ADI

: YALIN ÜRETİM TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İÜE 5020 YALIN ÜRETİM TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Üretim Yönetimi ve Endüstri İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HİLMİ YÜKSEL

Dersi Alan Birimler

Üretim Yönetimi ve Endüstri İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Üretim ve hizmet süreçlerinin yalın düşünce yaklaşımı ile değerlendirilmesi ve üretim ve hizmet süreçlerinin verimliliğinin ve etkinliğinin artırılmasında, maliyetlerin düşürülmesinde ve elde edilen çıktı kalitesinin artırılmasında yalın üretim tekniklerinin kullanımının açıklanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üretim ve hizmet süreçlerine yalın düşünce bakış açısına ilişkin bilgi sahibi olmak
2   Yalın üretim tekniklerine ilişkin bilgi sahibi olmak
3   Yalın üretim tekniklerinin üretim ve hizmet süreçlerinde uygulamalarını tanımak
4   Süreçlerin verimliliğinin artırılmasında yalın üretim tekniklerini kullanmak
5   Yalın üretim ilkelerini tanımak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Yalın düşünce yaklaşımı ve ilkeleri
3 Yalın düşünceye göre israf kavramı ve üretim ve hizmet süreçlerinde karşılaşılan israf örnekleri
4 Başarılı yalın uygulamalarının incelenmesi
5 Organizasyonda yalınlık için kritik başarı faktörleri
6 Yalın üretim teknikleri, kanban ve çekme sistemi
7 Tek parça akışı, küçük partilerle üretim
8 Üretimin düzgünleştirilmesi, hücresel işyeri düzeni
9 Hazırlık sürelerinin düşürülmesi, jidoka, poka yoke teknikleri
10 Görsel kontrol, 5S, Kaizen, toplam verimli bakım
11 Yalın üretim uygulamalarının incelenmesi
12 Değer akış haritalama
13 Altı sigma
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Okur A.S., 1997, Yalın Üretim 2000 li Yıllara Doğru Türkiye Sanayi İçin Yapılanma Modeli, Söz Yayın,İstanbul
Mejabi O. , 2003, Framework for a Lean Manufacturing System , International Journal of Manufacturing and Management, Vol:5
Liker J.K., 2004, Toyota Tarzı, Optimist Yayım Dağıtım,(Çev: Ümit Şensoy),İstanbul
Liker J.K., Meier D.,2006, The ToyotaWay Fieldbook A Practical Guide for Implementing Toyota s 4Ps,Mc Graw Hill Inc,USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sınıf ortamı, Vaka çalışmaları, Firma gezileri,
Dönem ödev çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden min. 60 puan başarılı olmak için yeterlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 2 3 6
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51