DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MÜA 5005 KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Almanca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜLPERİ SERT

Dersi Alan Birimler

Almanca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Karşılaştırmalı edebiyat farklı kültür ve diller arasında diyalog olasılıkları yaratır, böylece farklı kültürel normların tartışılabildiği demokratik bir platform oluşturma potansiyeline sahiptir. Bu ders çeşitli ülkelerin edebiyatlarından seçilmiş romanlarda bu olasılıkları araştırmak amacındadır. Bu yarıyıl, farklı zaman dilimlerinde, farklı kültürlerde üretilmiş olan romanlarda, çok tartışmalı bir konu olan beden ve onun farklı biçim ve temsilleri mercek altına alınacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyatın temel kuramlarını ve toplumsal cinsiyet, ırk, post-sömürgeci, dinsel ve hayvan(laştırılmış) kalıplarındaki halleriyle bedenin farklı biçimde kavramsallaştırılma ve algılamasını öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Karşılaştırmalı edebiyat kavramı ve kuramlarını tanıması
2   2. Karşılaştırmalı edebiyatın Post-Sömürgecilik, Çok-kültürlülük ve Feminizm gibi dünya görüşleriyle olan bağlarını görmesi
3   3. Batı ve Batı dışı edebiyat külliyatı arasında bağ ve diyalog kurabilmesi,
4   4. Edebiyat yoluyla kültürün inşa edilen bir yapı olduğuna ilişkin farkındalık geliştirerek farklı kültürel ifadelere duyarlılık geliştirmesi,
5   5. Durumlara ilişkin eleştirel pozisyonlar geliştirebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 What is Comparative Literature Ders Anlatımı ve Tartışma
2 Margaret Atwood, The Handmaid s Tale Bassnet, Introduction: What is Comparative Literature Today , Chp. 1: How Comparative Literature Cam into Being Behdad and Thomas, Part I: Roadmaps. Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: Karşılaştırmalı Edebiyat
3 Kate Chopin, The Awakening Bassnet, chp 2: Beyond the Frontiers of Europe: Alternative Concepts of Comparative Literature Behdad and Thomas, Part II: Theoretical Directions Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi
4 Flannery O Connor, Wise Blood Bassnet, chp 3: Comparing the Literatures of the British İsles Behdad and Thomas, Part III: Disciplinary Intersections Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: Kedi
5 Arundhati Roy, The God of Small Things Bassnet, chp 3: Comparative Identities in the Postcolonial World Behdad and Thomas, Part V: Postcolonial Mobilities Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: Kedi
6 B J. M. Coetzee, Disgrace Bassnet, chp 5: Constructing Cultures: The Politics of Travellers Tales Behdad and Thomas, Part VI: Global Connections. Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: J. M. Coetzee
7 Philip Roth, The Human Stain Bassnet, chp 6: Gender and Thematics Lecture and Discussion Öğrenci Sunumları: Adrian Piper, Passing for White, Passing for Black, in Ginsberg
8 Ara sınav
9 Yaşar Kemal, Deniz Küstü Seyhan, chp 1: Introduction: Novel Moves, chp 2: Emergence of the Turkish Novel from the Spirit of Cultural Reform Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları:: Yaşar Kemal de Ölüm.
10 Elif Şafak, Pinhan Seyhan, chp 3: Growing Pains of the Nation, chp 4: Social Responsibility and the Aesthetic Imperative. Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi
11 Bilge Karasu, Gece Seyhan, chp 5: İstanbul: City as Trope and Topos of Crossed Destinies, chp 7: Scheherazade s Progeny: The Modern Postmodern Will to Nation Ders Anlatımı ve Tartışma Öğrenci Sunumları: Çiftdilli Yazarlar
12 Yaşar Kemal, Kuşlar da Gitti Seyhan, Afterword Ders Anlatımı ve Tartışma
13 Yaşar Kemal, Kuşlar da Gitti Seyhan, Afterword Ders Anlatımı ve Tartışma
14 Genel Değerlendirme Ders Anlatımı ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuramsal Kitaplar:
Ali Behdad and Dominic Thomas, eds., A Companion to Comparative Literature
Susan Bassnett, Comparative Literature: A Critical Introduction
Azade Seyhan, Tales of Crossed Destinies: The Modern Turkish Novel in a Comparative Context
Kurgusal Kitaplar:
Margaret Atwood, The Handmaid s Tale
Kate Chopin, The Awakening
Flannery O Connor, Wise Blood
Margaret Atwood, The Blind Assassin
Arundhati Roy, The God of Small Things
Yaşar Kemal, Deniz Küstü,
J. M. Coetzee, Disgrace
Philip Roth, The Human Stain
Kazuo Ishiguro, Never Let Me Go
Elif Şafak, Pinhan
Yaşar Kemal, Kuşlar da Gitti
Bilge Karasu, Gece
Haruki Murakami, Sputnik Sweetheart
Öğrenci Sunumları için Önerilen Kitaplar:
Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi
Elaine Ginsberg, ed., Passing and the Fictions of Identity.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birisi araştırma ödevi olarak yapılacaktır. Burada yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15444444544
ÖK.25444444544
ÖK.35444444544
ÖK.45444444544
ÖK.5