Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Amacı |
Derste tüketicilik kavramı, doğuşu, tarihi gelişimi ve tüketiciliği açıklamadaki iktisadiyat ve ihtiyaçlar ortaya konacaktır. İhtiyaçlara yönelik yaklaşımlar ayrıntılı olarak incelenecektir. Sosyal bilinç kavramı incelenecek ve sosyal bilincin yitirilmesinde günümüz sosyo-ekonomik politika ve oluşumların rolü anlaşılacaktır. Sosyal bilinç yitiminin çocukluktan yetişkinliğe geçiş süreçleri incelenip ortaya konulacak ve sosyal politikanın önemsizleştirilmesi üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Sosyal politika kurumlarının işlevlerini üstlenen `uhrevi şirket-kurumsal sosyal sorumluluk ve sivil toplum örgütleri üzerinde durulacak, kavramlaştırılacak ve nihayet sosyal politikanın gelecekte alacağı biçim tartışmaya açılacaktır. Doğuşu ve gelişimi ele alındıktan sonra, devletin; sosyal bir nitelik kazanmasındaki faktörler incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Consumerism in World History: The Global Transformation of Desire, Peter N. Stearns, Routledge, 2007. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-posta: ogul.zgonul@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|