DERS ADI

: PAZARLAMA KURAMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6347 PAZARLAMA KURAMI SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Pazarlama kuramı ile ilgili temel konuların tartışılması, pazarlama kuramının tarihsel gelişim sürecinin irdelenmesi, pazarlama kuramının dayandığı felsefenin, tüketici ve firma davranışlarının analizi , öğrencilerin yargıya varma, eleştirme ve araştırmaları profesyonelce ve eleştirel biçimde değerlendirme konusundaki becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlamanın temel kavram ve teorilerini anladıklarını göstereceklerdir.
2   İşletmeler içinde temel pazarlama stratejilerini anladıklarını göstereceklerdir.
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
4   Hazırladıkları bir yazılı raporu sözlü olarak sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Pazarlama Bilimi'nin Dayandığı Felsefe
2 Pazarlama Düşüncesinin Kökeni
3 Pazarlamanın sınırları, kaotik pazaryerinden fildişi kulesine dönüş
4 Mal, işlevsel ve bölgesel okullar (perakendecilik, kanal dağıtımı)
5 Kurumsal ve işlevselcilik okulları (endüstriyel örgüt, işletmeler arası pazarlama), Yönetimsel okul (yeni ürün & yenilikler, fiyatlandırma)
6 Yönetimsel Okul (bütünleşik pazarlama iletişimi, internet pazarlaması, reklam & tutundurma)
7 Aktivist ve Makro Pazarlama Okulları (yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, ekoloji sistemi)
8 Alıcı Davranışı Okulu (bilişsel psikoloji, nitel araştırma, psikometrik, tercih modelleri)
9 Örgütsel dinamikler, sistem & sosyal değişim
10 Pazarlamada genel bir kurama doğru
11 Makale ve örnek olay tartışması
12 Makale ve örnek olay tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Baker, Michael J. & Saren, Michael (2010). Marketing Theory: A Student Text. Cornwall: Sage.
2.Hunt, S. D. 2002, Foundations of Marketing Theory: Toward a General Theory of Marketing, M.E. Sharpe
3.Guiltinan,J.P.,Gordon w. Paul and Thomas J. Madden,1997, Marketing Management, Strategies and Programs,Sixth edition, McGraw Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı ders kitabının ve derste anlatılanların anlaşılmasına, sentezine ve değerlendirmesine dayalı olacak ve yazılı sorulardan oluşacaktır.

2. Sunumlar, hazırlama, anlama, bilgi, yapılandırma kapasitesi, sözlü iletişim becerileri, sorulara yanıt verebilme ve tartışmayı yönetebilme kabiliyeti üzerinden değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa. tanyeri @deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Vize sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 1 60 60
Final sınavına hazırlık 1 40 40
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 216

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.14445124
ÖK.25422253
ÖK.34533554
ÖK.44424335