DERS ADI

: TRANSATLANTİK MODERNİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5036 TRANSATLANTİK MODERNİZM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Transatlantic Modernizm inin belli başlı yazarlarını ve metinlerini inceler ve 1914 de Lewis tarafından 1914 ün Adamları olarak tabir edilen Modernist dörtlüye (Ezra Pound, T.S. Eliot, James Joyce ve Wyndham Lewis) odaklanır. Bu Amerikalı, İrlandalı, ve İngiliz modernist yazarların eserlerindeki Transatlantik öğeler incelenirken şiirden kurguya, eleştiriden dramaya, görsel sanattan müziğe pek çok disiplin de dikkate alınacaktır. Söz konusu yazarların kariyerlerini anlarken bu dönemin Transatlantik özelliklerini de göz önünde bulunduracağız.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Derste incelenen yazarlar ve metinler ile Modernist incelemelerin temel kuramsal konuları hakkında bilgi sahibi olma.
2   2. Modernist metinleri analiz etme.
3   3. Genelde Yüksek Modernizm i ve özeldeTransatlantik Modernizm i tarihi ve sosyal bağlamları içinde anlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Ders Tanıtımı Ders Anlatımı
2 2. Early Work, Ezra Pound, `Sestina: Alta Forte , `Piere Vidal Old (1909); James Joyce, `The Dead (Dubliners 1913) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
3 3.Wyndham Lewis (ed.), BLAST (1914) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
4 4.Ezra Pound (ed.), Des Imagistes (1914); Ezra Pound, `A Retrospect and `A Few Don ts (1914) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
5 5.T.S. Eliot, `The Love Song of J. Alfred Prufrock (1915) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
6 6.Ezra Pound, `Hugh Selwyn Mauberley (1920); T.S. Eliot, `Burbank with a Baedeker, Bleistein with a Cigar , the Sweeney poems (Poems 1920) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
7 7.Wyndham Lewis, `Essay on the Objective of Plastic Art in our Time (1922) ve görsel materyaller Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
8 8.James Joyce, `Calypso , `Penelope (Ulysses 1922) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
9 9.T.S. Eliot and Ezra Pound (ed.), The Waste Land manuscript (1921-1922); T.S. Eliot, `Tradition and the Individual Talent (1919); Ezra Pound, Cantos I-III (c. 1916-1930); Ezra Pound and George Antheil, Le Testament de Villon (1923) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
10 10.Mid-term Mid-term
11 11.T.S. Eliot, Murder in the Cathedral (1935); Wyndham Lewis, The Enemy of the Stars (1914-1933). Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
12 12.James Joyce, Finnegans Wake (1939) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
13 13.T.S. Eliot, The Four Quartets (1943) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
14 14.Wyndham Lewis, The Human Age (1928-1955) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
15 15.Ezra Pound, `From CXV , Canto CXVI, `Notes for CXVII et seq. (Drafts & Fragments 1969) Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
16 16.Final Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
T.S. Eliot, The Complete Poems and Plays, Ezra Pound, The Cantos, Poems & Translations. James Joyce, Dubliners, Ulysses, Finnegans Wake. Wyndham Lewis, The Human Age
Yardımcı kaynaklar:
Wyndham Lewis (ed.) BLAST, Peter Jones (ed.), Imagist Poetry

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesinde vize sınavı, final sınavı, ve sınıf içinde yapılacak sunumlar dikkate alınacaktır. Sınav değerlendirmesinde öğrencilerin düşüncelerinin tutarlı şekilde ifade etmesi, ders konusunu ve içeriğini anladıklarını göstermesi, ve dersteki fikir ve konuları sentezleme becerileri dikkate alınacaktır. Sınavlarda sadece itibarlı kaynaklara referans yapılmalıdır ve kaynakça verilmelidir. Öğrencilerin sunumlarda da ders konusuna hakim olması beklenmektedir ve net, iyi sunum becerisi önemlidir. Hem sınav hem sunumlarda intihal yapılmamalıdır. Değerlendirme kriterlerini sağlayamayan öğrenciler dersten başarısız olur.

Bütün öğrencilerin derse katılımı ve ders materyali hakkında anlamlı ve derin analiz yapması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Araştırma ödevlerinde intihal girişiminde bulunan öğrenciler dersten başarısız sayılacaktır. Bu tür bir eylemin cezası programla ilişik kesmeyle sonuçlandırılabileceğinden bu konuda azami dikkat gerekmektedir.
Derse %70 oranında katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 103
Telefon: (232) 301 86 44
E-mail: richard.parker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 1 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 3 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 5 1 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155455444
ÖK.255455444
ÖK.355455444