DERECE PROGRAMLARI

: Sınıf Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Temel Eğitim Sınıf Eğitimi programının amacı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarına öğretmen yetiştirmektir. Program 1987-1988 öğretim yılında 2 yıllık Eğitim Yüksek Okulu olarak açılmış ve 1992-1993 yılından itibaren de 4 yıllık Sınıf Öğretmeni eğitimi programı olarak eğitimine devam etmektedir.
Sınıf Eğitimi programı Temel Eğitim Bölümü altında gösteren programlardan birisidir. Program her yıl 2 sömestre olmak üzere 4 yıldır. Her sömestre 15 haftadan oluşur. Öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar. Anabilim dalı öğretmen eğitimindeki çağdaş eğitimleri takip etmekte ve nedenle de yüksek öğretimdeki reform sürecine paralel olarak programlar yenilenmekte ve uygulanmaktadır. Anabilim dalımızda 2 Profesör, 8 Yardımcı Doçent ve 2 Araştırma görevlisi bulunmaktadır.
Mezunlarımız Temel Eğitim 1. Sınıftan 4. Sınıfa kadar öğretim yapmaktan sorumlu oldukları için öğrencilerimize çok boyutlu bir eğitim programı sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz genel kültür, öğretim yöntemleri, pedagojik bilgiler ve alana özgü bilgileri içeren birçok ders almaktadırlar. Anabilim dalımızda verilen bu eğitimin gerekçesi yeni teknolojilere ve topluma ayak uydurabilen, bilimsel, çağdaş, demokratik ve laik bir bakış açısıyla araştırabilen ve sorgulayabilen öğretmenler yetiştirebilmektir.
Bu bağlamda programın temel amaçları; öğretmen adaylarını teorik ve pratik bilgilerle eğitmek, problem çözme becerilerini geliştirmek, bilişsel, duygusal, psikomotor ve sosyal alanlarda verimliliğini artırmak, öğrencilere iyi bir model olma görevini üstlenmelerini ve hayat boyu öğrenmelerini sağlamak olarak sıralanabilir.
Bunun dışında programın amacı Atatürk ilke ve devrimleri tarafından belirlenen modern, bilimsel, demokratik ve laik düşüncelere saygı duyan ve sosyal ve çevresel sorunlara duyarlı öğretmen adayları yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Sınıf Eğitimi, Lisans Derecesi,

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Türkiye deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.
Yatay Geçiş Kontenjanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilmektedir. Değerlendirme ise; fakülte ve yüksekokullarda oluşturulan komisyonlar tarafından yapılmakta ve ilgili kurullarca karara bağlanarak ilan edilmektedir.

Dikey Geçişle gelen öğrenciler:
Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri; Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Üniversite tarafından ayrılan kontenjanlar ÖSYM Başkanlığına bildirilir. Bildirilen bu kontenjanlar ve koşullar ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzunda ilan edilir.
Yerleştirme işlemleri Dikey Geçiş Sınavı neticesine göre merkezi olarak ÖSYM tarafından gerçekleşir.

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

4 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 240 AKTS.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Sınıf Eğitimi programının amacı; öğretmen adaylarına Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, bilimsel, çağdaş, demokratik ve laik bir anlayış çerçevesinde mesleki yaşamlarında gerekli olacak bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal alanlardaki yeterlilikleri kazandırmak ve onları deneyimleri ile teoriyi birleştirerek kişisel ve mesleki yaşantılarında öğrencileri için doğru model oluşturabilecek, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde insana, topluma ve doğaya duyarlı, problem çözebilen sınıf öğretmenleri olarak yetiştirebilmektir.

Temel Program Kazanımları

1   Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
2   Yaşadığı toplum ve dünya gündemindeki gelişmeleri izleyerek, problemlerin çözümüne yönelik projeler geliştirebilme.
3   Türkçeyi kurallarına uygun, doğru ve etkili kullanarak, öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme.
4   Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
5   Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına, öğrencilerin gelişim özelliklerine ve bireysel farklılıkları ile öğrenme güçlüklerine uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
6   Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini etkin kullanabilme.
7   Sınıf öğretmenliği alanında geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
8   Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimlerine yönelik farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
9   Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanına uygun ders materyallerini geliştirebilme ve bunları etkin kullanabilme.
10   Sanatsal etkinlikleri öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanabilme.
11   Sanat, hareket, oyun ve sporda ulusaldan evrensele estetik bakış açısı geliştirebilme.
12   Çevre koruma, iş güvenliği ve güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal bilgi ve beceriye sahip olabilme.
13   Demokrasi, insan hakları ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme.
14   Meslek yaşamında Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara uygun davranabilme.
15   Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuatı bilerek bunlara uygun davranabilme.
16   Doğaya, toplumsal sorunlara ve farklı kültürlere yönelik duyarlı bir tavır sergileyebilme.
17   Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilme.
18   Öğrencilerinin eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme gibi düşünme becerilerinin gelişimine yardım ederek, onların problem çözme becerilerinin gelişimine katkıda bulunabilme.
19   Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini bilerek bunları kendisinde ve öğrencilerinde yaşam biçimi haline getirebilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Derece sahibi mesleğini özel sektörde veya kamu sektöründe icra edebilir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

İkinci düzey programlara başvurabilir.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 63 zorunlu ve 8 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 210/30 AKTS'dir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 SNF 1001 İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 SNF 1003 TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 SNF 1002 ÇEVRE EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 SNF 1004 İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 SNF 1006 TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ ZORUNLU 2 0 0 4
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 SNF 2001 İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 6
G 4 SNF 2003 FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR UYGULAMALARI ZORUNLU 0 2 0 3
G 5 SNF 2005 İLKOKULDA DRAMA ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 SNF 2002 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 5 SNF 2004 OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 SNF 3001 FEN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 SNF 3003 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 SNF 3005 HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 SNF 3002 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLâK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 SNF 3004 MATEMATİK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 SNF 3006 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4125 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 SNF 4001 İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 SNF 4003 MÜZİK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 4126 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 12
B 3 SNF 4002 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 SNF 4004 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 SNF 5001 AFETLER VE AFET YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 SNF 5002 ÇOCUK EDEBİYATI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 SNF 5003 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 SNF 5004 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 SNF 5005 İLKOKUL DERS KİTAPLARI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 SNF 5006 İLKOKUL PROGRAMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 SNF 5007 İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 SNF 5008 KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 SNF 5009 RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 SNF 5010 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 SNF 5011 SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 SNF 5012 TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. İlhan SILAY
E-posta: ilhan.silay@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 23 11