DERS ADI

: BELGESEL FOTOĞRAF ATÖLYESİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4021 BELGESEL FOTOĞRAF ATÖLYESİ I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Belgesel Fotoğraf alanında diploma çalışması yapacak öğrencinin konu seçiminde, araştırma, yöntem, planlama, uygulama ve değerlendirmesine hazırlık yapmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Öğrencinin diploma çalışması için konu belirlemesi,
2   2 Projesi için ön araştırma ve planlama yapabilmesi,
3   3.Diploma çalışmasının yöntemini saptayabilmesi,.
4   4.Diploma çalışmasını uygulayabilmesi
5   5. Diploma çalışmasını uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atölye çalışmasının anlam ve önemi
2 Diploma çalışmasına yönelik konunun seçimi
3 Diploma çalışmasına yönelik konunun seçimi
4 Diploma çalışmasına yönelik konunun araştırılması
5 Diploma çalışmasına yönelik konunun araştırılması
6 Diploma çalışmasına yönelik yöntem geliştirilmesi
7 Diploma çalışmasına yönelik yöntem geliştirilmesi
8 Diploma çalışmasına yönelik planlama yapılması
9 Diploma çalışmasına yönelik uygulama
10 Diploma çalışmasına yönelik uygulama
11 Diploma çalışmasına yönelik uygulama ve eleştiri
12 Diploma çalışmasına yönelik uygulama ve eleştiri
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(ed.) Elkins, J. (2007). Photography Theory, London: Routledge.
(ed.) Scott, W. (2008). Photography and Philosophy, U.S.A: Blackwell Publishing.
(ed.) Trachtenberg, A. (1980). Classic Essays on Photography, U.S.A: Island Books.
Barthes, R. (1992). Camera Lucida, (çev. R. Akçayaka), İstanbul: Altıkırkbeş.
Benjamin, W. (2001). Pasajlar, (çev.A.Cemal), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benjamin, W. (2014). Fotografinin Küçük Tarihi, (çev. B. Tanyeri), İstanbul: Altıkırkbeş.
Blaha, H. (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography, Volumes I-III, (ed. Lynne Warren), London: Routledge.
Batchen, G. (1999). Burning with Desire: The Conception of Photography, U.S.A: MIT Press.
Batchen, G. (2002). Each Wild Idea: Writing, Photography, History, U.S.A: MIT Press.
Batchen, G. (2016). Emanations: The Art of the Cameraless Photograph, New York: Prestel Publishing.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann
Gefter, P. (2009). Photography After Frank, New York: Aperture.
Godeau, S. A. (2003). Photography at The Dock, Minneapolis: University of Minnesota Press.
Grundberg, A. (1999). Crisis of The Real: Writings on Photography Since 1974, New York: Aperture.
Herrigel, E. (1993). Zen ve Okçuluk, (çev. C. Güngören), İstanbul: Yol Yayınları.
Krauss, R. (1986). The Orginality of The Avant-Garde and Other Modernist Myths, U.S.A: MIT Press.
Krauss, R. (1994). The Optical Unconscious, U.S.A: MIT Press.
Newhall, B. (1982). The History of Photography: From 1839 to The Present, New York: MOMA Press.
Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine, (çev. R. Akçakaya), İstanbul: Altıkırkbeş.
Stieglitz, A. (1997). Camera Work, Köln: Taschen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozdal1991@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.123333333433222333333
ÖK.224222332332333233323
ÖK.323333322223333234322
ÖK.422232233333232232333
ÖK.512222323333323233323