DERS ADI

: BELLEK ORTAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4020 BELLEK ORTAMLARI ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEZAKET TEKİN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Öğrencinin fotoğraf arşivleri, kent arşivleri, kişisel / kurumsal her çeşit koleksiyonlar, sanat galerileri, müzeler gibi çeşitli kültür ortamlarıyla ilgili literatürü tanıması; örnek projeler ve kültür ortamlarında yapılan incelemeler dolayısıyla konuyu değerlendirebilmesi ve kendi projelerine kaynak olabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kültür ortamları kavramını tanımlayabilmesi
2   2. Türkiye ve dünyadaki fotoğraf ve kent arşivlerinin içeriği ve işleyişini kavramak
3   3. Sanat galerileri ve müzeleri değerlendiren bir proje üretmesi
4   4. İzmir müzelerinin yapısı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olması
5   5. Koleksiyon ve arşiv kavramlarını bireysel projelerinde değerlendirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür Ortamları dersinin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi
2 Kültür ortamlarının tanımı
3 Wunderkammer: Harika Kabineleri Okuma: Artun, A. (2014). Sanat Müzeleri-1. İstanbul: İletişim. Aby Warburg: Mnemosyne Atlas
4 Kitle İletişim Aracı Olarak Müze Okuma: Artun, A. (2013). Sanat Müzeleri-2. İstanbul: İletişim.
5 Bellek Mekanları: Müzeler Örnek çalışma: İzmir Resim ve Heykel Müzesi. Okuma: Artun, A. (2017). Mümkün Olmayan Müze. İstanbul: İletişim. S. 54-63
6 Kamusal Alanlar, Mekan ve Kültür Okuma: Altıntaş, O., Eliri, İ. (2005). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İdil dergisi http://www.idildergisi.com/makale/pdf/1355232937.pdf
7 Avrupa Kültür Başkentleri incelemesi
8 New York Modern Sanatlar Müzesi (MoMA) örneği. Getty Images ve J. Paul Getty müzesi Okuma: Lorente, J.P. (2016). Çağdaş Sanat Müzeleri. İstanbul: KÜY.
9 Bellek Mekânları: Kent Arşivleri Örnek çalışma: Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesi koleksiyonunun incelenmesi. Okuma: Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis. S. 189-201.
10 Üniversite Müzesi: Ege Üniversitesi Kâğıt ve Kitap Sanatları Müzesi
11 Nesne Merkezli Müzecilik Anlayışı: İzmir Radyo ve Demokrasi Müzesi
12 İnsan Merkezli Müzecilik Anlayışı: İzmir Kadın Müzesi
13 Arkas Koleksiyonu ve Arkas Sanat Merkezi
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Altıntaş, O., Eliri, İ. (2005). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İdil dergisi http://www.idildergisi.com/makale/pdf/1355232937.pdf
Arkas Sanat Merkezi sergi katalogları
Artun, A. (2017). Mümkün Olmayan Müze. İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2014). Sanat Müzeleri 1. İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2013). Sanat Müzeleri-2. İstanbul: İletişim.
Corrin, L. (1994). Mining The Museum. N.Y.: New Press
Crimp, D. (1993). On The Museum Ruins. MIT
Cummins, L. (2002). Undermining The Museum. N.Y.: The City University of New York
Çalıkoğlu, L. (2009). Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik. İstanbul: YKY
Dean, D. (2004). Museum Exhibition. Routledge
Hooper-Greenhill, E. (2001). Museum, Media, Message. Routledge
Kızılyaprak, Z.A. (2000). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı
Mcshine, K. (1999). The Museum As Muse. New York: MoMA
Keskin, N. (2014). Kentlerde Yeni Bellek Mekanları: Kent Müzeleri. Folklor/Edebiyat
http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=199873_936396364a90658ded9d7222828588a1&
Kutluer, G. (2015). Çağdaş Sanatta Biçimsel ve Kavramsal Bir Eleman Olarak Müze ve Arkeoloji. Art/Sanat
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/92917
Lorente, J.P. (2016). Çağdaş Sanat Müzeleri. İstanbul: KÜY.
Pearce, S. (1993). Museum, Objects and Collections. Smitsonian Institution s Press
Putnam, J. (2001). Art and Artifact. Thames&Hudson.
Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis.
Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş. İstanbul: İletişim
Thompson, D. (2011). Sanat Mezat. İstanbul: İletişim
Vergo, P. (1989). The New Museology. Reaction Books.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.122323332343432332233
ÖK.223334233332222223333
ÖK.332222333422222223333
ÖK.422222233333323332233
ÖK.534223333223332332233