DERS ADI

: ATILGANLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2080 ATILGANLIK SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NESLİHAN GÜNÜŞEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin kişisel ve mesleki gelişiminde kendini ve davranışlarını tanımasına ve atılganlık becerilerinin gelişmesine yardım eder.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişilerarası ilişkilerdeki davranış biçimlerini tanıma
2   Atılgan olmaya yönelik duygu ve düşünceleri tanıma
3   Atılgan olmaya yönelik engellerini farketme
4   Duygu ve düşüncelerini uygun biçimde ifade edebilme
5   Hayır diyebilmeyi öğrenme
6   Kendine güvenli davranabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atılganlık kavramı ve tarihi süreç Doç. Dr. Neslihan Günüşen
2 Davranış tipleri, pasif, saldırgan, manipulative ve atılgan Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman
3 Geribildirim verme Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman
4 Geribildirim alma Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman
5 Hayır diyebilme Dr. Öğr.Üyesi Figen Şengün İnan
6 İstekte bulunma Dr. Öğr.Üyesi Figen Şengün İnan
7 Atılganlık ve bilişsel çarpıtmalar Doç. Dr. Neslihan Günüşen
8 Ara sınav Doç. Dr. Neslihan Günüşen
9 Öfkeyle başetme ve atılganlık Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman
10 Çatışma çözme ve atılganlık Doç. Dr. Neslihan Günüşen
11 Liderlik ve atılganlık Dr. Öğr.Üyesi Sibel Çoşkun
12 Hemşirelik ve atılganlık Doç. Dr. Neslihan Günüşen
13 Kendini tanıma ve atılganlık Dr. Öğr.Üyesi Sibel Çoşkun
14 Dersin değerlendirilmesi Doç. Dr. Neslihan Günüşen

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marie Haddou. (2018). Hayır Demeyi Bilmek. 11. Baskı İletişim Yayınları
Şengül YAMAN EFE. (2007). Hemşirelikte Atılganlık. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10: 3. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/29374
Demet GÜRÜZ, Ayşen TEMEL EĞİNLİ. (2016). İletişim Becerileri. Nobel Kitap Evi.
Münire Temel. (2017). Sağlık Örgütlerinde Çatışma: Nedenleri, Yönetimi Ve Çözüm Önerileri. İ.Ü. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, ISSN:2147-7892, Cilt 5, Sayı 2. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/351577
Fennel, MJV. (2009) Overcoming Low Self-Esteem: A Self-Help Guide Using Cognitive Behavioral Techniques. USA.
Baltaş, A., Baltaş, Z. Stres ve başa çıkma yolları. Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul.
Onbaşıoğlu, M. Stresle Baş etmede zihinsel yöntemler. Türk Psikoloji Bülteni. 2004; 34-35: 103-127.
Özer, K. Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Baş Edebilme. Sistem Yayıncılık. 2000
Psikiyatri Hemşireliği Dergisi
www.psikiyatridizini.org
www.phdernegi.org
http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr
Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD
İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi
http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/yayinlar.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, kavram haritası, film izleme, rol play oynama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi notu birinci ara sınav notudur. Bu notun yüzde 50'si ile final notunun % 50'si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Final Başarı Notu: Yarıyıl içi notunun %50 ı + Final notunun %50 si = 100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekir.

Final notu 100 tam not üzerinden en az 50 olmalıdır.

Bütünleme Sonu Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 ı + Bütünleme notunun % 50 si = 100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekir

Bütünleme notu 100 tam not üzerinden en az 50 olmalıdır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Neslihan Günüşen 247 81

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555
ÖK.255555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555