DERS ADI

: KANITA DAYALI HEMŞİRELİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4071 KANITA DAYALI HEMŞİRELİK SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberlere ulaşma; verileri analiz etme; kanıta dayalı hemşirelik bilgilerini değerlendirme ve hasta bakımına yansıtabilme becerisini kazanmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini tanımlayabilmesi
2   Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarına ulaşabilmesi
3   Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilmesi
4   Kanıta dayalı hemşireliği uygulamaya yansıtabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Ders planının ve hedeflerinin öğrencilere açıklanması Çalışma gruplarının ve konularının belirlenmesi
2 Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının adımları Kanıta Dayalı Hemşireliğin Yararları nelerdir
3 Kanıt tipleri ve Kanıt düzeyleri
4 Hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezlerini inceleme (Cochrane, EBN, CINAHL vb) ve yayınların kullanımı
5 Yanıtlanabilir soru oluşturma (PICO), kanıta dayalı kaynaklardan kanıt bulma ve değerlendirme
6 Randomize kontrollü çalışma, meta analiz ve sistematik inceleme
7 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberler nelerdir
8 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberler ile ilgili literatür tarama nasıl yapılır
9 I. ARA SINAV
10 Araştırma kanıtlarının hemşirelik uygulamalarına entegrasyonu nasıl yapılır
11 Nicel araştırmaların eleştirel değerlendirilmesi
12 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engeller (bireysel, kurumsal) nelerdir
13 Araştırma Kalitesini, Kanıtın ve Önerinin Gücünü Değerlendirme
14 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberlere ilişkin grup ödevlerinin sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ciliska D.K. et al (2001) Resources to Enhance Evidence-based Nursing Practice. AACN, v.12(4),520-528.

Craig, J, Smyth RL, The evidence-based practice manuel for nurses, Churchill Livingstone, second ed, 2007.

Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004.

Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001.

Güldal D.,Ergör G., Derebek E. (ed) (2008) Kanıta Dayalı Tıp: nasıl uygulamalı ve öğretmeli. (Sackett ve ark., Evidence-Based Medicine: how to practice and teach. EBM, 2000), Dokuz Eylül Yayıncılık, İzmir.

Kara M., Babadağ Kanıta dayalı hemşirelik, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum,
Olgu tartışması,
Grup tartışması
Beyin fırtınası,
Soru cevap
Kanıta dayalı Web merkezlerini inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi notunun %50 ı + Final notunun %50 si = 100 tam not üzerinden
en az 60 olması gerekir

Değerlendirme Kriteri


Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555555555555