DERS ADI

: GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2062 GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Geriatri hemşireliği dersi, öğrencilerin geriatri hemşireliğinin önemini rol ve sorumluluklarını kavrayarak sağlık hizmetlerinin verildiği her alanda geriatri hemşireliği hizmetlerini verebilecek bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal değişimler ve yaşlanan toplumun ortaya çıkardığı gereksinimleri anlayabilme
2   Geriatri hemşireliği ile ilgili kavramları tanımlaması.
3   Yaşlı bireyin sağlığını etkileyen biyo-psiko-sosyal değişiklikleri açıklama
4   Kapsamlı bir geriatrik değerlendirme yapabilme
5   Yaşlı birey için sağlığı koruyucu ve geliştirici yaklaşımları bilme
6   Yaşlı bireyin sağlık eğitimi gereksinimlerini birey, aile ve toplum gereksinimleri doğrultusunda saptayabilme
7   Yaşlı bireyin bakımını planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de ve dünyada yaşlı nüfus özellikleri ve Toplumsal değişimler ve değişen toplumda yaşlının yeri
2 Yaşlılıkta sistemlerde ortaya çıkan değişiklikleri anlama
3 Yaşlı bireylerin çok boyutlu (biyo-psiko-sosyal) değerlendirilmesi
4 Yaşlı bireylerde sarkopeni
5 Yaşlılığın psikososyal boyutu
6 Alzheimerdan korunma
7 Yaşlı bireyde ilaç kullanımı ilkeleri
8 Ara Sınav
9 Alzheimerlı bireyin Bakımı
10 Yaşlı bireylerde hidrasyon
11 Yaşlı bireylerde beslenme
12 Toplumda yaşlılık algısı (ölçek uygulaması tartışma)
13 Yaşlı bireyi anlama simülasyonu
14 Engelli merkezi ziyareti

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Phipps WJ, Sands JK, Marek JF, Medical Surgical Nursing Concept and Clinical Practice, Mosby Year Book, Philidelphia, 1999.
2. Yaşlı Bakımı Hemşireliği, Çeviri editörü: Ayfer Karadakovan 2015.
3. Lacroix A. Therapeutic Education of Patients. 2nd edition, Mosby, 2003.
4. Birol L, Akdemir N, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, 1. Baskı, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul, 2003.
5. Kızılcı S., Küçükgüçlü Ö, H. Mert, Akpınar Söylemez B. (2013) Examination of Nursing Students Attitudes Towards Older People in Turkey,HealthMED, Vol.7, No.2, pp:544-552
6. Akpınar B., Küçükgüçlü Ö. (2012) The Validity and Reliability of The Turkish Version of The Quality of Life Scale for Patients with Alzheimer's Disease (QOL-AD). Journal of Neurological Science (Turkish), Volume 29, Number 3, pp: 554-565
7. Beser A., Küçükgüçlü Ö, Bahar Z., Akpınar B. (2012) Study of Validity and Reliability of the Scale Regarding the Expectations About Aging. HealthMed, Volum 6, Number 9, pp: 3107-3113

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, beyin fırtınası, ödev hazırlama, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde ara sınav notunun yüzde 50 si ile ve final notunun % 50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (Ara sınav) + %50 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bu konuda bir açıklama yoktur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem KÜÇÜKGÜÇLÜ e-mail: ozlem.kguclu@deu.edu.tr Tel: 412 6966
Dr. Öğr. Üyesi Bucu Akpınar Söylemez burcu.akpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu alınarak görüşülebilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555
ÖK.255555555555555
ÖK.355555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555
ÖK.655555555555
ÖK.755555555555