DERS ADI

: AB'DE SİYASAL BÜTÜNLEŞME DİNAMİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6049 AB'DE SİYASAL BÜTÜNLEŞME DİNAMİKLERİ ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT SEDEF EYLEMER

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, kuramsal ve uygulama boyutunda geçmişten günümüze Avrupa siyasal bütünleşme dinamiklerini tartışmak ve değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lizbon sonrası dönemde Avrupa siyasi bütünleşme dinamiklerindeki gelişme ve değişimleri değerlendirebilme
2   Supranasyonel ve hükümetlerarası paradigmalar ekseninde Avrupa siyasal bütünleşmesini analiz edebilme
3   Avrupa siyasal bütünleşmesine rasyonel ve konstrüktivist yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilme
4   Farklı teorik perspektiflerde AB siyasal bütünleşmesini analiz edebilme
5   Avrupa siyasal bütünleşmesinde kamuoyunun rolünü analiz edebilme
6   Farklı bütünleşme modelleri temelinde AB siyasal bütünleşmesinin geleceğini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş
2 Lizbon Anlaşması Sonrasında ABde Siyasal Bütünleşme
3 Federalist Paradigma Ekseninde Avrupa Siyasal Bütünleşmesi
4 Supranasyonel ve Hükümetlerarası Paradigma Ekseninde Avrupa Siyasal Bütünleşmesi
5 Avrupa Siyasal Bütünleşmesine Postfonksiyonalist Yaklaşımlar
6 Rasyonel-Reflektivist Tartışmalar ve Konstrüktivist Yaklaşımlar Temelinde Avrupa Siyasi Bütünleşmesi
7 Avrupa Siyasal Bütünleşmesi ve kamuoyu
8 AB çalışmalarında bir araştırma gündemi olarak Avrupalılaşma
9 AB ötesinde Avrupalılaşma
10 Farklılaştırılmış bütünleşme modeli tartışmaları
11 Avrupa bütünleşmesinin geleceğine ilişkin teorik tartışmalar
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Michelle Cini (ed.), European Union Politics, Oxford University Press, 2004. (main book)Ian Bache and Stephen George, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2006.
Stefano Micossı and Gıan Luigi Tosato (ed.) , The European Union in the 21st century perspectives from the Lisbon Treaty, Centre for European Polıcy Studies, Brussels, 2009.
Mark A. Pollack, Theorizing the European Union: International Organization, Domestic Polity, or Experiment in New Governance , Annual Review of Political Science, 2005. 8:357-98.
George Tsebelis and Geoffrey Garrett, The Institutional Foundations of Intergovernmentalism and Supranationalism in the European Union, International Organization 55, 2, Spring 2001.
Liesbet Hooghe and Gary Marks, A Postfunctionalist Theory of European Integration: From Permissive Consensus to Constraining Dissensus, British Journal of Political Science, 39, 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, tartışmalar, öğrenci çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, tartışmalar, öğrenci çalışmaları

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
2. Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sedef.eylemer@ikc.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555555
ÖK.6