DERS ADI

: YÖNETİM VE ORGANİZASYON KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İYO 7002 YÖNETİM VE ORGANİZASYON KURAMLARI ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Yönetim ve örgüt düşünce sisteminin ve dolayısıyla kavram, model ve tekniklerinin, nereden köken aldığını ve zaman içinde nasıl bir gelişim seyri izlediğini tarihsel bir süreç içinde ortaya koymak ve böylece, özellikle yönetimle ilgili çeşitli konularla bilimsel bağlantıların daha kolay ve sağlıklı kurulmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetim ve örgütle ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2   Bilimsel yönetim öncesi ileri yönetim uygulamaları hakkında bilgilenir.
3   Bilimsel yönetimin doğumuna zemin hazırlayan olayları/durumları kavrar.
4   Yönetim ve örgüt olgularının tarihsel süreç içinde izlediği gelişim seyrini yorumlar.
5   Yönetim ve örgütle ilgili model ve yaklaşımları ilişkilendirir.
6   Örgüt ve yönetim kuramları ile uygulama arasındaki bağlantıları kurabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Örgüt ve yönetim kuramları ile ilgili tarihsel ve kavramsal çerçeve
2 Bilimsel Yönetim Öncesi Dönem
3 Bilimsel Yönetim Dönemi Klasik Ekol: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı
4 Klasik Ekol: Yönetsel Kuram
5 Klasik Ekol: Bürokrasi Modeli
6 Neo-Klasik Ekol
7 Modern Ekol: Sistem Yaklaşımı ve Durumsallık Yaklaşımı
8 Post-Modern Ekol: Toplam Kalite Yönetimi
9 Post-Modern Ekol: Benchmarking
10 Post-Modern Ekol: Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler
11 Post-Modern Ekol: Öz Yetenek (Temel Yetenek) ve Dış Kaynaklardan Yararlanma
12 Post-Modern Ekol: Küçülme
13 Post-Modern Ekol: Değişim Mühendisliği
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Gülay Budak ve Gönül Budak, İşletme Yönetimi, Barış yayınları Fakülteler Kitabevi, 2004.
Yardımcı kaynaklar:
Atilla Baransel, Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi:Klasik ve Neo-Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri, C.1, İstanbul Üniv., İşletme Fak.Yay. No: 101, İstanbul.
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinliklere, Değerlendirme yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde yer verilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 9 126
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61