DERS ADI

: GÜNÜMÜZ HIRİSTİYAN MEZHEPLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6122 GÜNÜMÜZ HIRİSTİYAN MEZHEPLERİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde mevcut olan Hıristiyan mezheplerinin kökeni, gelişim süreci, inanç ve uygulamalarının ortaya konulması ve mezhepler arasındaki farklılıkların anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hıristiyan mezheplerinin ortaya çıkış sürecini öğrenir.
2   Hıristiyan mezheplerinin gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.
3   Katolik Hıristiyanlığın temel esaslarını öğrenir.
4   Ortodoks Hıristiyanlığın temel esaslarını öğrenir.
5   Protestan Hıristiyanlığın temel esaslarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Hıristiyan tarihinde kırılma noktaları
3 Hıristiyanlığın mezheplerinin ortaya çıkışı
4 Ebiyonitler: Yahudi Hıristiyanlar
5 Konsiller ve Hıristiyanlıkta Ayrışmalar
6 Doğu Kiliseleri
7 Katolik Hıristiyanlığın temel esasları
8 Ara Sınav
9 Katolik Hıristiyanlığın uygulamaları
10 Ortodoks Hıristiyanlığın ortaya çıkışı
11 Ortodoks Hıristiyanlığın temel esasları ve uygulamaları
12 Martin Luther ve Protestan Hıristiyanlığın ortaya çıkışı
13 Protestan Hıristiyanlığın temel esasları ve uygulamaları
14 Final Sınacı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Justo L. González, A History of Christian Thought (I-III), Abingdon Press, 1987
2) Roland Herbert Bainton, Christianity, Mariner Books, USA, 2000.
3) Matt Stefon, Christianity: History, Belief, and Practice, Britannica Educational Pub., New York, 2012.
4) Hans Küng, The Catholic Church: A Short History, Phoenix, 2001.
5) Peter Kreeft, Catholic Christianity: A Complete Catechism of Catholic Beliefs, Ignatius Press, 2001.
6) John C. Dwyer, Church History: Twenty Centuries of Catholic Christianity, Paulist Press, New York, 1998.
7) Gerald O'Collins & Mario Farrugia, Catholicism: The Story of Catholic Christianity, Oxford Univ. Press, 2015.
8) John Meyendorff, The Orthodox Church: Its Past and Its Role in the World Today, St. Vladimir s Seminary Press, New York, 1996.
9) Carl S. Tyneh, Orthodox Christianity: Overview and Bibliography, Nova Science Pub., New York, 2003.
10) John Witte & Frank S. Alexander, The Teachings of Modern Orthodox Christianity on Law, Politics, and Human Nature, Columbia Univ. Press, New York, 2007.
11) Sergius Bulgakov, The Orthodox Church, St. Vladimir s Seminary Press, New York, 1988.
12) Münir Yıldırım, Yunanistan ve Ortodoks Kilisesi, Aziz Andaç Yay., Ankara, 2005
13) James A. Wylie, The History of Protestantism, Delmarva Pub., USA, 2013.
14) Hakan Olgun, Luther ve Reformu, Fecr, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354