DERS ADI

: İSLAMDA EĞİTİM KURAMLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6062 İSLAMDA EĞİTİM KURAMLARI II SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT BÜLENT ÇELİKEL

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

İslâm eğitim kuramları konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslâm eğitim kuramları hakkında bilgisini arttırır.
2   Teorik düzeyde eğitim felsefesi ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   İslâm eğitim kuramlarına ilişkin tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Genel anlamda İslâm eğitim kuramına dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslâm'da Eğitim Kuramları Üzerine Beyin Fırtınası
2 İbn Sahnûn'da Eğitim
3 Kâbisî'de Eğitim
4 İbn Miskeveyh'de Eğitim
5 Gazâli'de Eğitim
6 Gazâli'de Eğitim
7 Zernûcî'de Eğitim
8 ARA SINAV
9 Nasîruddin Tûsî'de Eğitim
10 İbn Cemaa'da Eğitim
11 İbn Haldun'da Eğitim
12 Fazlur Rahman'da Eğitim
13 Tartışma: İslâm Eğitim Kuramlarına İlişkin Görüşlerin Pedagojik Değeri Nedir
14 İslâm'da Eğitim Kuramlarına Dair Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bayraktar Bayraklı, İslâm'da Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1989.
H. Mahmut Çamdibi, Şahsiyet Terbiyesi ve Gazali, İfav Yay., İstanbul 1994.
Bülent Çelikel, Gazâlî ve Eğitim, İlvak Yay., İzmir 2008.
Bülent Çelikel, "Fazlur Rahman'da Eğitimin Tanımı ve Hedefleri", DEÜ İlâhiyat Fakültesi Dergisi, XXVII, ss. 71-89, İzmir 2008.
Bülent Çelikel, "Fazlur Rahman'ın Geleneksel İslâmî Eğitim Eleştirisi", DEÜ İlâhiyat Fakültesi Dergisi, XXVII, ss. 133-145, İzmir 2008.
Bülent Çelikel, "Ulemanın İhâneti: Gazâlî'nin Ulema Eleştirisi", TYB Akademi, S. 1, ss. 137-154, Ankara 2011.
Mehmet Tütüncü, Türk-İslâm Eğitimcisi Zernûcî, İlvak Yay., İzmir 1991.
Nevzat Ayasbeyoğlu, İslâmiyetin Eğitimimize Getirdiği Değerler ve Kur'an-ı Kerim'in Eğitim İle İlgili Âyetlerinin Tahlili, MEB Yay., İstanbul 1991.
Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yay., İstanbul 2011.
Gülnihal Küken, Ortaçağda Eğitim Felsefesi, Alfa Yay., İstanbul 2001.



























Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.celikel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 12 156
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144354
ÖK.244354
ÖK.344354
ÖK.444354
ÖK.544354
ÖK.644354