DERS ADI

: SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6104 SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR YÜCEL DEMİRAL

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

Sağlık alanındaki eşitsizlikleri belirleyen temel kavramları ve bağlantıları anlayabilmek için gerekli bilginin sağlanması.

The Course reviews concepts to investigate the linkages between social frameworks of the population with health inequalities. The course provides evidences and examples of this area, and offers tools to explore the policies of social determinants perspectives. The Course discusses a range of selected topics on health inequalities referring to key concepts and instruments, evidence, and action on explaining health inequalities. Particular emphasis is put on definitions, theoretical models, key features
of health inequalities, and interventions to tackle them

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık sorunlarının arka planında yatan temel belirleyicileri sayabilmek
2   Sağlık politikalarını eşitsizlikleri anlayabilecek biçimde gözden geçirebilmek
3   Eşitsizlikleri irdeleyebilecek temel yöntemleri öğrenmek
4   Eşitsizlikler ve sağlığın sosyal belirleyicileri ile ilgili literatürü eleştirel gözle irdeleybilmek
5   Sosyal belirleyicilerle ilgili temel tanım ve modelleri öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 The Social production of disease. Concepts& Theories
2 WHO report on Social Determinants of Health
3 Concepts, evidence and features of Health Inequalities 1
4 Concepts, evidence and features of Health Inequalities 2
5 Concepts, evidence and features of Health Inequalities 3
6 Key social mechanisms: social class
7 Key social mechanisms: ethnicity/race & and territory 1
8 Key social mechanisms: gender 1
9 Causes of Health Inequalities
10 Policies to tackle health inequalities: health systems
11 Policies to tackle health inequalities: risk groups and community intervetions

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

https://www.upf.edu/web/greds-emconet#.WMf0-cPauUk
http://www.who.int/social_determinants/resources/articles/emconet_who_report.pdf
Kieselbach T, Winefield AH, Boyd C (Edt). Unemployment and Health: International and interdisciplinary perspectives", Australian Academic Press, Brisbane,(2006),

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, olgu tartışmaları ve makale değerlendirmeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin analitik düşünebilme, sunum yapabilme, problem çözebilme yönleri çoktan seçmeli sınavlar ve topluluk önünde sunumlar yoluyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Yücel Demiral
yucel.demiral@deu.edu.tr
412 4001 / 412 4019

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartes, 16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Kitap Okuma 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111