DERS ADI

: FOTOĞRAF TARİHİ PROJESİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3018 FOTOĞRAF TARİHİ PROJESİ II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğraf Tarihinin anlam ve önemini tartışmak, fotoğraf tarihi bilincinin fotoğraf sanatına katkısını değerlendirmek ve kültürel bellek bağlamında projeler üretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fotoğraf Tarihinin anlam ve önemini tartışabilecek
2   2. Fotoğraf Tarihinin güncel önemini değerlendirebilecek
3   3. Fotoğraf Tarihi ve fotografik dil yetisi etkileşimini tanımlayabilecek
4   4. Fotoğraf tarihini kültürel bellek, bellek mekanları gibi bağlamlarda değerlendirebilecek
5   5. İlgili projeler üretebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İzmir de Fotoğraf Stüdyoları
2 İzmir de Fotoğraf Stüdyoları
3 İzmir de Fotoğraf Malzemecileri
4 Varlık/Yokluk Kuramı ve Fotoğrafik Temsil
5 Varlık/Yokluk Kuramı ve Fotoğrafik Temsil
6 Proje Örnekleri İnceleme
7 Proje Örnekleri İnceleme
8 Proje Uygulama ve Geliştirme
9 Proje Uygulama ve Geliştirme
10 Proje Uygulama ve Geliştirme
11 Proje Uygulama ve Geliştirme
12 Proje Sunum ve Değerlendirme
13 Proje Sunum ve Değerlendirme
14 Proje Sergileme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Benjamin, W. (2014). Fotografinin Küçük Tarihi, (çev. B. Tanyeri), İstanbul: Altıkırkbeş.
Blaha, H. (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography, Volumes I-III, (ed. Lynne Warren), London: Routledge.
Boyer,P., Wertsch, J.V. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek, (çev. Y. A. Dalar), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Derrida, J.( 2011). Gramatoloji, (çev:İ.Birkan), Ankara: Bilgesu.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann.
Gernsheim, H. (1986). A Concise History of Photography, New York: Dover.
Halbwachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (çev. B. Uçar), Ankara: Heretik.
Newhall, B.(1984).Storia della Fotografia, (çev.L.L.Fuá), Torino:Einaudi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 2 6 12
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 2 4 8
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 3 4 12
Proje Ödevi 6 4 24
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.12222222233
ÖK.233323232
ÖK.3433333
ÖK.4122212112
ÖK.5444443