DERS ADI

: ÖRGÜT VE TOPLUM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6166 ÖRGÜT VE TOPLUM SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilere örgütler ve örgütlerin bağlı bulundukları toplum ile ilişkilerine dair bütüncül bir kavrayış sunulması amaçlanmaktadır. Ayrıca, ahlaki aktörler olarak örgütlerin durumu ve yükümlülükleri yanında örgütlerin (devletler, sivil toplum kuruluşları, sosyal hareketler vb. gibi) sosyal aktörlerle ilişkileri daha derin bir kavrayış amacıyla göz önüne alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplum içindeki örgütlerin farklı rollerini değerlendirmeleri ve bir sentez oluşturmaları
2   Örgütleri farklı ahlaki yaklaşımlarla değerlendirmeye dair bilgiyi kavradıklarını göstermeleri,
3   Bir toplumun sosyo-kültürel ve tarihsel arka planının örgütler üzerinde nasıl etkide bulunduğunu anladıklarını göstermeleri,
4   Akademik yazım ve okuma anlamında varolan kuramları sorgulayabilmeleri ve alternatif bakış açıları önermeleri için yetenek ve yetkinliklerini geliştirmek amacıyla ihtiyaçlarını tanımlamaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumda örgütün yeri nedir
2 STKlar, sosyla hareketler ve örgütler
3 Toplumda bir örgüt olarak işletmeler
4 Piyasa, işletmeler ve toplum
5 Etik, örgütler ve toplum
6 Sunum & Tartışma
7 ARASINAV
8 Türkiye, örgütler ve toplum
9 Kapitalizmin gelişimi ve Türk işletme yapısı
10 Türk işletme sistemi ile ilgili güncel konular
11 Türkiye de siyaset, örgütler ve devlet
12 Sunum & Tartışma
13 Sunum & Tartışma
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Lawrence, A. T. & Weber, J. (2010). Business and Society: Stakeholders, Ethics, Public Policy. New York: McGraw Hill.
- De George, R. T. (2007). Business Ethics. New York: Prentice Hall.
- Polanyi, K. (2000). The Great Transformation. Massachusets: Beacon Press.
- Buğra, A. (1997). Devlet ve İşadamları. İstanbul: İletişim.
- Keyder, Ç. (2009). Türkiye de devlet ve sınıflar. İstanbul: iletişim.
- Dersin başında ayrıca detaylı bir okuma listesi sunulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sınıf tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenici farklı örgütlerle toplum arasındaki temel ilişkiye dair kavrayışa sahip olacaktır.
Öğrenici toplumdaki örgütlerin ahlaki doğası ve onları ahlaki varlıklar olarak değerlendirmenin alternatif yolları hakkında farkındalığa sahip olacaktır.
Öğrenici akademik çalışmaları organize etme ve onlar üzerinde çalışma hakkında detaylı kavrayışa sahip olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin en az %70 ine katılım zorunludur.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 25 75
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.151
ÖK.2531
ÖK.354
ÖK.4544445