DERS ADI

: TİPOGRAFİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 2001 TİPOGRAFİ TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Grafik Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin hızla gelişen bir tasarım ürünü olan hareketli grafik tasarım alanındaki tüm teorik bilgiye sahip olmasını ve temel projeler üretebilmesini sağlamaktır. 

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkileşimli uygulama örneklerinin incelenmesi ve çevremizde kullanımda olan örneklerin farkedilmesinin sağlanması,
2   Adobe Flash programına giriş ile aracın kullanımının öğrenilmesi,
3   Adobe Flash çizim elemanlarının incelenmesi,
4   Adobe Flash da Timeline kullanımı ve animasyon hazırlama araçlarının incelenmesi,
5   Adobe Flash da İnteraktif elemanların tanıtılması ve uygulamalara eklenmesi,
6   Action Script programlama diline giriş ve interaktif objelerde kullanımının incelenmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Başlangıç, terminolojiye giriş, dünyadan önemli projeler ve tasarımcıları
2 Hareketli grafik tasarım süreci ve kullanılan yazılım hakkında bilgilendirme,  
3 Proje öncesi hazırlık, akış planlama
4 Proje 1'e giriş, storyboard çalışması ve izleme
5 Storyboard üzerinden projeyi izleme
6 Proje 1 çalışmaları izleme
7 Proje 1 çalışmaları izleme
8 Proje 2'ye giriş, storyboard çalışması ve izleme
9 Proje 2 çalışmaları izleme
10 Proje 2 çalışmaları izleme
11 Proje 3 e giriş, storyboard çalışması ve izleme
12 Proje 3 çalışmaları izleme
13 Proje 3 çalışmaları izleme
14 Tüm projeleri izleme ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Braha,Y., Byrne, B. (2010), Creative Motion Graphic Titling For Film, Video, And The Web, Oxford, Focal Press
Gürşimşek, Ateş. (2008), Tasarım ve Anlam Üzerine Yeni Yönelimler: Etkileşim Tasarımı ve Yeni Medya, (09.09.2010), h p://agursimsek.blogspot.com/2008/06/tasarm-ve-anlam-zerine-yeni- ynelimler.html
Hostetler, Soo C. (2006), Integrating Typography and Motion in Visual Communication, (16.10.2009), h p://www.units.muohio.edu/codeconference/papers/papers/Soo Hostetler-2006 iDMAa Full Paper.pdf
Manovich, Lev. (2006), After Effects, or Velvet Revolution (22.08.2010), www.manovich.net/DOCS/ mo on_graphics_part1.doc
Manovich, Lev. (2001), The Language of New Media, Cambridge, The MIT Press
Murch, Walter. (2000), Streching Sound to Help the Mind See, (25.06.2010) http://www.filmsound. org/murch/stretching.htm
Özcan, Oğuzhan. (2008), Günümüz Tasarım Sorunları, (22.09.2010), http://oozcan.blogspot.com/ search/label/08
Stone, R. Brian., (2009), Teaching Type in Motion to Amplify Meaning, Communication and Emotion,(28.03.2010), http://www.iasdr2009.org/ap/Papers/Orally Presented Papers/Design Education/Teaching Type in Motion to Amplify Meaning, Communication, and Emotion.pdf.
Woolman,M., Bellatoni J. (2001). Moving Type: Designing for Time and Space, East Sussex, Rotovision SA, UK.
Yantaç, A., Özcan O. (2006), The Effects of The Sound-Image Relationship within Sound Education for Interactive Media Design, Digital Creativity, 17 (2), 91-99

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuşlar ve proje çalışmalarını izleme şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmede atölye çalışması büyük önem taşır. Ders içerisindeki performans, gösterilen özen ve zamanlama değerlendirmeye yansıtılır.

Değerlendirme Kriteri

Konuya uygunluk, zamanlamaya uygunluk, tekniğe uygunluk.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugcan.guler@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatlerinde ve mail ortamında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Sunum Hazırlama 2 10 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555555555
ÖK.2554543544
ÖK.3545455
ÖK.44545555
ÖK.55555545545555
ÖK.6555554545555