DERS ADI

: KENT SOSYOLOJİSİNDE GÜNCEL KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 5007 KENT SOSYOLOJİSİNDE GÜNCEL KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GAZANFER KAYA

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, kent sosyolojisindeki güncel konulara odaklanmaktadır. Bu konulardan bazıları şunlardır: kentsel farklılaşma ve ayrışma, kentsel dönüşüm, sınıf, din, etnisite, kadın ve mekân ilişkileridir. Dersin temel amacı kentleşme sürecinin ve bu sürecin yarattığı dinamiklerin; ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal boyutlarıyla analiz edilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kent sosyolojisinin terminolojisini kullanabilmek
2   Kent sosyolojisinde kullanılan temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme
3   Tarihsel süreçten günümüze kentlerin gelişim aşamalarını açıklayabilme
4   Kentleşme sürecinde ortaya çıkan toplumsal dinamikleri analiz edebilme
5   Günümüz kentlerinde ortaya çıkan toplumsal süreç ve ilişkileri analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve temel kavramlar
2 Kentin tarihsel gelişimi (Antik Dönemden Sanayi Çağına)
3 Kentin tarihsel gelişimi (Sanayi Çağından Günümüze)
4 Kentleşme Kuramları
5 Kentleşme Kuramları
6 Dünya da Neoliberal Politikalar ve Kentsel Mekan
7 Türkiye'deki Kentleşme Süreçleri
8 Ara Sınav
9 Günümüz Türkiye sinde Kentleşme Sorunları
10 Günümüz Türkiye sinde Kentleşme Sorunları
11 Sınıf içi Sunumlar
12 Sınıf içi Sunumlar
13 Sınıf içi Sunumlar
14 Sınıf içi Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Uğurlu, Ö. ve Diğerleri (2010). Kent Sosyolojisi Çalışmaları, Örgün Yayınevi, İstanbul.
Ergun, Cem ve Diğerleri (2013). Kent Üzerine Özgür Yazılar, Bağlam Yayınevi, İstanbul.
Yardımcı kaynaklar:
-Merrifield, Andy (2012). Metromarksim-Şehrin Marksist Bir Hikayesi, Phoenix Yayınevi, Ankara.
-Harvey, David (2011). Sermayenin Mekanları, Sel Yayıncılık, İstanbul.

-Kaya, Gazanfer (2014). Kentleşmenin Toplumsal Boyutları, Ütopya Yayınevi, Ankara.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555