DERS ADI

: ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ TEORİSİ VE UYGULAMASI*

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6034 ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ TEORİSİ VE UYGULAMASI* SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kişiler arası çatışmalarının doğasını, uyumsuz hedefleri, açık çatışmaları, çatışma tırmanmalarını, ve çatışma yönetimini incelemektir. Ayrıca çatışmanın güven, güç, iletişim, duygu, kişilik ve kültür ile olan etkileşimini de incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma ile ilgili temel kavramların tanımlayabilme
2   Çatışma ile ilgili başlıca teorileri ve modelleri açıklayabilme
3   Çatışma çözme teorisi ve çatışmaların analiz edilmesiyle ilgili güncel araştırmaları takip edebilme ve örneklendirebilme
4   Kişiler arası ve grup çatışmaları hakkındaki araştırmaların önemini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çatışma bilgilerinin gelişimi
2 Çatışmaları anlama
3 Birbirine zıt hedeflerin gelişimi
4 Açık çatışmaların ortaya çıkması
5 Tırmanma ve sönme
6 Çatışma çalışmalarının ekonomik olarak gerçekleştirilmesi
7 Ara Sınav
8 Güven, güven gelişimi ve yeniden güven oluşumu
9 Güven ve çatışma
10 İletişim ve çatışma
11 Duygu ve çatışma
12 Kişilik ve çatışma
13 Çatışma çözümünde öz denetim
14 Kültür ve çatışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bartos, J. O. & Wehr, P. (2002). Using conflict theory. England: Cambridge University Press.
2. Deutsch, M., Coleman, T. P., Marcus, C. E. (2006). The Handbook Of Conflict Resolution: Theory and Practice (Second Edition). San Francisco: Jossey-Bass.
3. Furlong, T. G. (2005). The Conflict Resolution Toolbox: Models & Maps for Analyzing Diagnosing and Resolving Conflict. Canada: Wiley
4. Sandole, J. D. D., Byrne, S., Sandole-Staroste, Senehi, J. (2009). Handbook of Conflict Analysis and Resolution (Edit.). London: Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda yer alan sorularla değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Final sınavında yer alan sorularla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 13 5 65
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.34455
ÖK.45545