DERS ADI

: ROMA'DA DEVLET TEŞKİLATI TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5051 ROMA'DA DEVLET TEŞKİLATI TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞEYHMUS RECAİ TEKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaklaşık 12 yüzyıl gibi çok uzun bir ömre sahip oloan Roma, krallık, cumhuriyet ve imparatorluk aşamalarını yaşarken dayandığı en büyük gücü devlet örgütünden alıyordu. Bu uçsuz bucaksız toprakları yönetmek için rejime bağlı ama kolay uyum sağlayan ve düzenli çalışan bir deblet örgütüne gereksinim vardı. Roma üç kıtaya yayılmış olan topraklarının yönetimini eyaletlere ayırmış, bunları imparatorluk ve senato eyaletleri olarak düzenlemiştir. İmapatorlukl eyaletlerinde asker bulunurken, senato eyaletlerinde asker yoktu. Derste Roma devlet teşkilatını oluşturan yöneticiler, yetkileri ve imtiyazları ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma devlet teşkilatının tarihsel gelişimini tanımlayabilir
2   Roma devlet yöneticilerini açıklayabilir
3   Roma devlet teşkilatını antik ve modern devlet teşkilatlarıyla karşılaştırabilir
4   Roma devlet teşkilatının tarihsel etkilerini tartışabilir
5   Roma yönetim biçimlerini çözümleyebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Krallık döneminde devlet teşkilatı
2 Cumhuriyet döneminde devlet teşkilatı
3 Augustus dönemi reformları
4 İmparatorluğun kuruluşu
5 İmparator ve senato
6 Patrisyen ve plebler
7 kamu görevlileri
8 arasınav
9 belediyelerde yönetim teşkilatı
10 kolonilerde yönetim teşkilatı
11 eyaletlerin kurulması
12 Asya eyaletleri
13 Eyalet teşkilatı
14 kent yönetim teşkilatı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) A. Lintott, 1993, Imperium Romanum, Londra
2) Th. Mommsen, The Provinces of the Roman Empire, Londra, 1909
3) K. Loewenstein, The Governance of Rome, Londra, 1973
4) R. Schulz, Herrschaft und Regierung. Roms Regiment in den Provinzen in der Zeit der Republik, Paderborn, 1997

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) ders anlatım
2) öğrenci sunumu
3) ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) arasınav % 40
2) final % 60 olarak hesap edilecektir

Değerlendirme Kriteri

1) ÖÇ 1-3 arasınavda
2) ÖÇ 3-5 final sınavında değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70ine katılım mecburidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recai.tekoglu@deu.edu.tr
iç hat: 17742

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

randevuyla

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444