DERS ADI

: TÜRK KÜLTÜR TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5020 TÜRK KÜLTÜR TARİHİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihi süreç içinde edinilen kültürel değerlerin insan ve toplum yaşamına etkilerini ortaya koymak;
Türk kültürünü tarihsel gelişim süreci içinde, süreklilik, değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme ve dönüşme süreçleri altında sosyo-kültürel bir analize tabi tutmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Kültür Tarihi unsurları hakkında bilgi sahibi olmak
2   Türk İslam kültürünün sosyal ve kültürel unsurlarını karşılıklı bağımlılık ve bütünlük anlayışı çerçevesinde analiz etmek
3   Türk kültürünün kaynakları ışığında Türk kültürünü kavramak ve değerlendirmek
4   Atlı-göçebe kültürden yerleşik kültüre geçişi analiz etmek
5   Anadolu Türk ve Türkiye kültür tarihlerinin, dünya kültür tarihindeki yeri ve önemini tespit etmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk İslam Kültür Tarihinin Belli Başlı Ana Kaynakları
2 Anadolu Türk Kültür Tarihinin Kaynakları
3 Türkiye Kültür Tarihine Umumi Bir Bakış
4 Kutadgu Bilig ve Türk Kültür Tarihindeki Yeri
5 Divân-ı Lügati't- Türk ve Türk Kültür Tarihindeki Yeri
6 Divân-ı Hikmet ve Türk Kültür Tarihindeki Yeri
7 Ara Sınav
8 Makâlât (Hacı Bektaş-ı Veli) ve Türk Kültür Tarihindeki Yeri
9 Divân (Yunus Emre) ve Türk Kültür Tarihindeki Yeri
10 Mevlânâ'nın Anadolu Türk Kültür Tarihindeki Yeri
11 Türkistan'dan Anadolu'ya İnsan ve Toplum
12 Genel değerlendirme
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Faruk Sümer, Türkiye Kültür Tarihine Umumi Bir Bakış, AÜ, DTCF, Dergisi, C.XX,Sayı: 1-2, Ocak-Haziran 1962
2. İbrahim Kafesoğlu, Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri
3. Mustafa S. Kaçalin, Divân-ı Lügati't- Türk, TDİA, IX, 447-449
4. A. Caferoğlu, Kaşgarlı Mahmut'a Göre Akraba Adları, Türk Dili, Yıl: 22, Cilt: XXVII, Sayı: 253, Ankara 1972, 23-26
5. Şükrü Kurgan, Divân-ı Lügati't- Türk Üzerine, Türk Dili, Yıl: 22, Cilt: XXVII, Sayı: 253, Ankara 1972, 60-80
6. Ahmed-i Yesevi (Hazırlayan: Mehmet Şeker, Necdet Yılmaz), İstanbul 1996 (SEHA)
7. Mehmet Şeker, Türkistan'dan Anadolu'ya İnsan ve Toplum, İstanbul 2007 (ÖTÜKEN)
8. Mehmet Şeker, Anadolu'nun Türkleşmesi ve Kültürel Hayat, İstanbul 2006 (ÖTÜKEN)
9. Orhan Şâik Gökyay, Dedem Korkud'un Kitabı, İstanbul 1973
10. Ed. Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca, Türkler 4-20, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.seker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.143
ÖK.243
ÖK.343
ÖK.443
ÖK.543