DERS ADI

: EKONOMİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6329 EKONOMİ TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ İSMAİL YAVUZ BÜLENT UĞRASIZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Antik Çağ boyunca kültürel, ekonomik ve siyasi açıdan önemli ve belirleyici bir bölge olan Doğu Akdeniz i özellikle yapısal değişikliklerin kaynağı olduğu Geç Antik Çağ içinde değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geç Antik Çağ da Doğu Akdeniz de tarihsel olayları kavrayabilmek
2   Geç Antik Çağ da Doğu Akdeniz de tarihsel yapıyı destekleyen materyal kültürü tanımlayabilmek
3   Geç Antik Çağ da Doğu Akdeniz de toplumsal yapıyı ve inançları anlayabilmek
4   Geç Antik Çağ da Doğu Akdeniz de kentler, ticaret ve ilişkileri ile ilgili bilgi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 M.S.5. yüzyılda Doğu Roma İmparatorluğu ve Konstantinopolis.
2 Barbarlar ve Roma Ordusu.
3 Kilise ve Toplum
4 Kültürel ortam.
5 Kentlerin Değişimi ve Antik Çağ ın Sonu
6 Doğu Akdeniz: Yerleşimler ve Değişim
7 Procopius
8 Doğu ile Batı arasındaki ayrışma
9 Görsel Sanatlar
10 Edebiyat
11 Toplusal ve kültürel değişimler
12 Avrupa ile etkileşim
13 Kronolojinin değerlendirilmesi
14 Terimlerle ve tanımlamalarla ilgili tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Peter Brown, The World of late Antiquity, London 1971.
Yardımcı kaynaklar:
W.T. Treadgold, A History of the Byzantine State and Society, Stanford 1997.
Referanslar:
A.H.M.Jones, The Later Roman empire: A Social, Economic and Administrative Survey, 3 cilt, Oxford 1964.
M.F.Hendy, Studies in the Byzantine Monetary Economy c.300-1450, Cambridge 1985.
R.Cormark, Writing in Gold: Byzantine Society and its Icons, Oxford 1985.
Averil Cameron, The Mediterranean World in Late Antiquity, AD 395-600, 1993
Hugh Kennnedy, "From Polis to Madina: urban change in late Antique and early Islamic Syria", Past and Present 106 (1985:3-27).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders görsel malzeme ağırlıklı sunum olarak öğrenciye aktarılacak, sonrasında tartışma ve değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-4: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

binnur.gurler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavı 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.254
ÖK.333
ÖK.433