DERS ADI

: AFET VE ACİL DURUMLARDA STRATEJİK KRİZ YÖNETİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AFY 6023 AFET VE ACİL DURUMLARDA STRATEJİK KRİZ YÖNETİM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Afet Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ZERRİN TOPRAK KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Afet Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bu ders afet ve acil durumlar bakış açısı ile stratejik kriz (afet ve acil durumlar) yönetimi üzerine odaklanmaktadır. Stratejik düşünmeyi örgütlerin etik boyutlarının önemini de farkında olma ile bütünleştirerek krizleri(afet ve acil durum) başarılı bir şekilde yönetmeyi, paydaşların motivasyon ve stratejik yetkinliklerini anlamayı, riskleri önleme ve yönetmede değer bazlı yönetimin önemini vurgular. Kentsel altyapının ve kamu-özel kurumların afet ve acil durumları karşılayabilme kapasitelerini arttırma üzerinde durur. Katılımcıları, kritik durumlarla kontrol ve önleme stratejilerini uygulama yoluyla kritik durumlarla başa çıkma bilgisi ile donatır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   saygınlık, politik ve yasal risklere ilişkin uygulamaların kullanımını anlama
2   karmaşık karar verme çevresi, zaman baskısı, yüksek paylar, beklenmeyen olaylar, aşırı bilgi ile nitelendirilen yüksek baskı yaratan kriz durumlarında problemleri başarıyla çözme tekniklerini keşfetme
3   paydaşları, kamu oyunu, medya ilişkilerini, kamu görevlilerini yönetebilme stratejisi geliştirebilme
4   bir kurumun sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlayacağı ve saygın yönetim strateji ve süreçleri tanımlayacağı stratejileri oluşturma ve uygulama drecesini değerlendirebilme
5   kriz yönetim yaklaşımlarını tüm iş stratejileri ile bütünleştirebilme
6   kurumsal strateji pazarı ve kontrolun kurumsal yönetişim ile nasıl ilişkili olduğunu analiz etme ve küresel dünyanın gelişen trendleri ile ilişkilendirebilme
7   kriz örneklerini öğrenme ve analitik olarak çözme ve stratejik çözümler sunma becerisi geliştirebilme
8   Yüksek stresli durumlarda takım yönetimi ve iletişim becerileri kadar stratejik düşünme becerisini geliştirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Genel Tanıtımı,
2 Potansiyel krizlerin kilit öğelerini değerlendirme
3 Afet ve acil durumlarda stratejik yönetim süreci, öğeleri,
4 Stratejik düşünme, ilkeler, alternatifler, stratejiler
5 Afetler nedeniyle oluşan kayıplar:Ekonomik, sosyal, bireysel
6 Planlar, politikalar, kurallar, bütçeler
7 Geri kazanım ve yeniden yapılanma planlamaları
8 Afetleri yerel, bölgesel ve ulusal düzeylerde yönetmenin stratejik yolları
9 Küresel afet yönetim stratejileri
10 Afetleri önleme ve hazırlıkları ölçme stratejileri
11 Straterjilerde işbirliği ve koordinasyon
12 Stratejik birleşmeler, kurumsal strateji, kurumsal yönetişim
13 Küresel iş çevresinde gelişen eğilimler
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eren, E., 2005 Straejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta. İstanbul
Tüz, M., 2009. Kriz Yönetimi:Uygulamalar için Temel adımlar. Alfa.İstanbul.
Ülgen, H., Mirze, K., 2014. İşletmelerde Stratejik Yönetim. Beta. İstanbul
Wheelen, T. L., Hunger, J. D., Hoffman, D., Bamford, C. E., 2014. Concepts in Strategic Management and Business Policy. Prentice Hall
Yabancı Dilde bilimsel dergiler
Mülki Idare Amirleri Semineri Ders Notları, Ankara
Türk Idare Dergisi, T.C. Içişleri Bakanlığı Yayınları.
Ulusal ve Uluslar arası raporlar, internet kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Derse hazır olma
Tartışma,örnek olay analizi, rol oynama
Uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Verilen okumaları yapma
Sınıfiçi tartışmalara katılım
Grup çalışmaları ve sunumlarına katılımRapor hazırlama
Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Katılımcılar sınıfa verilen okumaları hazırlayarak gelmelidirle
2.Sınıf tartışmalarına katılım zorunludur.
3.Derslere % 70 oranında katılım zorunludur
4. Her tüğrlü kopya disiplin cezası ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 10 4 40
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 5 6 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2455555555
ÖK.3545454555
ÖK.4555555555
ÖK.5455555555
ÖK.6545555555
ÖK.7555455555
ÖK.8455555555