DERS ADI

: HAC ALANLARI VE DESTİNASYONLARININ YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5053 HAC ALANLARI VE DESTİNASYONLARININ YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hac alanları ve destinasyonlarının yönetimi ve pazarlaması konusunda kapsamlı ve bütünleşik bir yaklaşım kazandırmaktır. İnanç turizmi destinasyonlarının geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi için gerekli ana faktörlerin öğretilmesi amacını taşır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizmin bir hac alanı ya da inanç turizmi destinasyonu geliştirmek ve pazarlanmasını sağlamak amacıyla başarılı bir şekilde nasıl kullanılabileceğinin değerlendirilmesi.
2   İnanç turizmi destinasyonları ve hac alanları ziyaretçilerinin beklentilerini karşılayabilmek amacıyla turist davranışının değerlendirilmesi.
3   Yahudi, Hıristiyan, Müslüman ve pagan dinlerin hac alanları ile dünya çapındaki hac organizasyonlarının öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması
2 Bir Turist Ürün Paketi olarak İnanç Turizmi Destinasyonu
3 Destinasyon Pazarlama Organizasyonları ve Diğer Önemli Aktörler
4 Hac Alanları (Dünyada ve Türkiye de)
5 Dünyada ve Türkiye deki Hac Organizasyonları
6 İnanç Turizm Kaynaklarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi
7 Hac Alanları ve Destinasyonlarının Stratejik Pazarlaması
8 Hac Alanları ve Dini Destinasyonların Sürdürülebilirliği
9 Hac Alanları ve Destinasyonlarında Marka ve İmaj
10 Hac Alanları ve Destinasyonlarındaki Ziyaretçi Davranışı
11 Hac Alanları ve Destinasyonlarında Paydaş Yönetimi
12 Turizm Alanındaki Gelişmelerin İnanç Turizmine Olan Etkilerinin Yorumlanması ve Örnek Olaylar
13 Turizm Pazarlaması Alanındaki Gelişmelerin Hac Alanları ve Destinasyonlarının Pazarlanmasına Etkileri
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Michael Stausberg (2011). Religion and Tourism: Crossroads, Destinations and Encounters. The United States: Routledge.

Yardımcı kaynaklar:
S. Pike (2004). Destination Marketing Organisations. Oxford: Elsevier.
Simon Coleman & John Elsner (1995). Pilgrimage: Past and Present in the World Religions. Harvard University Press.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14353433545
ÖK.24453545544
ÖK.35344434435