DERS ADI

: İSLAM TARİHİNDE FARKLI DİN MESUPLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5056 İSLAM TARİHİNDE FARKLI DİN MESUPLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, İlk Dönem İslam Tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkiler hakkında bilgi vererek inanç turizmi etkinliğinde ve festivallerin işleyişlerinde tarihsel arkaplan sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk dönem İslam siyasal tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkilerin tarihsel arkaplanı hakkında bilgi sahibi olur
2   Başta Kur an ve Hz. Muhammed olmak üzere İslâm ın farklı din mensuplarına yaklaşımı hakkında kanaat edinir,
3   İslam ın doğuşu, yayılışında göze çarpan farklı din mensuplarının din anlayışları ve yaşam tarzları hakkında donanım kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslâm ın geldiği coğrafyada yaşayan dinler ve genel özellikleri
2 Hz. Muhammed in Mekkeli paganlarla ilişkileri
3 Hz. Muhammed in Yahudilerle İlişkileri -I-
4 Hz. Muhammed in Yahudilerle İlişkileri -II-
5 Hz. Muhammed in Hıristiyanlarla İlişkileri
6 Hz. Muhammed in Diğer Din ve İnanç Gruplarıyla İlişkileri
7 Kur an ve Hz. Muhammed karşısında diğer dinler
8 İlk Dört Halife Döneminde Yahudilerle İlişkiler -I-
9 İlk Dört Halife Döneminde Yahudilerle İlişkiler -II-
10 İlk Dört Halife Döneminde Hıristiyanlarla İlişkiler -I-
11 İlk Dört Halife Döneminde Hıristiyanlarla İlişkiler -II-
12 İlk Dört Halife Döneminde Diğer Din ve İnanç Gruplarıyla İlişkiler
13 İslam ın İlk döneminde Sosyal Hayatta Gayr-ı Müslimler
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Muhammed Hamidullahi, İslam Peygamberi, İstanbul 2008.
Mustafa Fayda, Hz. Ömer Döneminde Gayr-I Müslimler
Nuh Arslantaş, Emeviler döneminde Yahudiler, İstanbul 2005;
Nuh Arslantaş, İslam toplumunda Yahudiler : Abbasi ve Fatimi dönemi Yahudilerinde hukuki, dini ve sosyal hayat, İstanbul 2008.
Levent Öztürk, İslam toplumunda hıristiyanlar : Asr-ı Saadet ten haçlı seferlerine kadar, İstanbul 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tahsin.kocyigit@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2,5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15454
ÖK.24545
ÖK.35454