DERS ADI

: DUYUSAL ENGELLİ BİREYLERDE BİLİŞSEL SÜREÇLER VE BEYİN DİNAMİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6009 DUYUSAL ENGELLİ BİREYLERDE BİLİŞSEL SÜREÇLER VE BEYİN DİNAMİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Duyusal engelli öğrencilerin bilişsel süreçlerinin ve beynin işleyiş biçiminin açıklanması, çeşitli değişkenler açısından öğrenme stillerinin edindirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişsel süreçlerin kavranması
2   Duyusal engellilerin beyin dinamiğinin nasıl çalıştığının anlaşılması
3   Duyusal engelli bireylerin öğrenme stillerinin geliştirilmesi
4   Farklı yetersizlik gruplarının bilişsel süreçlerine dair farkındalığın artırılması
5   Duyusal engelli bireylerin öğrenme sürecindeki değişkenlerin arttırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duyusal engelliliğin tanımları ve duyusal engellilerin genel özellikleri
2 Duyusal engelliler eğitiminin kuramsal temelleri
3 Öğrenme stillerinin özellikleri
4 Kolb öğrenme stili modeli
5 Duyusal engelli çocukların gelişimsel sorunları
6 Duyusal engelli çocukların desteklenmesi gereken gelişim alanları
7 Duyusal bilinç süreçleri - 1
8 Duyusal bilinç süreçleri - 2
9 Ara Sınav
10 Bilişsel psikoloji ve yönetici işlevler
11 Nöropsikoloji ve yönetici işlevler
12 Bilişsel süreçlerin altında yatan sinirsel gelişimler
13 Duyusal engelli çocuklar için kullanılan ölçme araçları
14 Türkiye de duyusal engelli çocuklara yönelik özel eğitim çalışmaları
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gazzaniga S., 2004, The Cognitive Neurosciences
Kar P. ve Akkoyunlu B., 1993, Kolb Örenme Stili Envanteri , Eitim ve Bilim.
Ellis HC, Hunt RR,1993, Fundamentals of Cognitive Psychology, Oxford, Brown and Benchmark.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333