DERS ADI

: ZEKâ VE BELLEĞİN DİNAMİK SÜREÇLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6011 ZEKâ VE BELLEĞİN DİNAMİK SÜREÇLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Zekâ ve zekâ kuramları, zekânın yapısı, bellek ve bellek çalışmaları, çocuklarda zekâ ve bellek gelişimi, genel zekâ ve bellek ilişkisi konularında bilgi sahibi olunması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zekâ Kavramı ve Bu Kavram Üzerine Geliştirilen Kuramların Kavranması
2   Zekâ ve Zekânın Yapısı Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
3   Bellek ve Belleğin Değişkenleri Hakkında Bilgi Sahibi olunması
4   Zekâ ve Bellek İlişkisi Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
5   Bellek Performansına Etki Eden Etmenler ve Bu Etmenler Arasında Zekânın Rolü Konusunda Bilgi Sahibi Olunması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zekâ ve Zekâ Kuramları
2 Zekânın Yapısı, g Teori, Birincil Zihinsel Yetenekler ve Hiyerarşik Model
3 Zekâya Biyolojik, Evrimsel, Bağlamsal, Sistemsel Yaklaşım
4 Bellek ve Bellek Çalışmaları
5 Bellek ve Hatırlama Süreçlerinin Tarihsel Gelişimi
6 Dinamik Bellek
7 Hatırlama ve Bellek Süreçleri
8 Kısa Süreli, Çalışan ve Uzun Süreli Bellek
9 Ara Sınav
10 İşleyen Bellek, İkincil Bellek ve Zekâ İlişkisi
11 Bellek Gelişimine Zekânın Etkisi
12 Çocuklarda Zekâ ve Bellek Gelişimi
13 Zekâ ve Bellek İlişkisi
14 Bellek Performansında Yaş, Psikososyal, Koşullar ve Zekânın Etkisi
15 Zekâ ve Bellek Kavramlarının Yaşlanma, Büyüme ve Gerileme Arasındaki Dinamikleri
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sternberg, R. J. (Ed.). (2000). Handbook of intelligence. Cambridge University Press.
2. Sternberg, R. J. (2000). The concept of intelligence. Handbook of intelligence, 3.
3. Tulving, E., & Craik, F. I. (Eds.). (2000). The Oxford handbook of memory. Oxford University Press.
4. Gudjonsson, G. H. (1983). Suggestibility, intelligence, memory recall and personality: an experimental study. The British Journal of Psychiatry, 142(1), 35-37.
5. Larson, G. E., & Saccuzzo, D. P. (1989). Cognitive correlates of general intelligence: Toward a process theory of g. Intelligence, 13(1), 5-31.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333433433
ÖK.23333433433
ÖK.33333433433
ÖK.43333433433
ÖK.53333433433