DERS ADI

: BEYNİN YAPISAL VE İŞLEVSEL DURUMU, BİLİŞ VE ZEKâ İLE İLİŞKİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6015 BEYNİN YAPISAL VE İŞLEVSEL DURUMU, BİLİŞ VE ZEKâ İLE İLİŞKİSİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Zekanın tanımı ve zekanın alt dallarının öğrenilmesi, beynin yapısının ve çalışma sisteminin farkına varılması, beynin çalışma sistemi ve öğrenme arasındaki ilişkilerin kavranması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zekânın öneminin anlaşılması
2   Zekâyı geliştirme yöntemlerinin anlaşılması
3   Beynin yapı ve işlevlerine ilişkin algıların geliştirilmesi
4   Zekânın nörofizyolojik temelleri ile öğrenme arasındaki ilişkinin fark edilmesi
5   Bilgi işleme sürecinde kullandığımız yapılar hakkında yorum yapılabilecek düzeye ulaşılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zekâ Tanımları
2 Akıcı Zekâ ve Kristalize Zekâ Arasındaki İlişki
3 Zekâyı Etkileyen Çevresel Faktörler
4 Zekâyı Geliştirme Yöntemleri
5 Beynin Fizyolojik Yapısının İncelenmesi
6 Beynin Sistemlerinin Çalışmasının İncelenmesi
7 Beynin Çalışma Sisteminin Zekâ İle İlişkisinin İncelenmesi
8 Zekânın Nörobiyolojik Temelleri
9 Ara Sınav
10 Beynin Nörobiyolojik Yapısı, Zekâ ve Öğrenme
11 Zekâ Türlerinin Öğrenme Sürecine Etkisinin İncelenmesi
12 Hafıza Ve Öğrenme
13 Öğrenme Sürecinde Sağ ve Sol Beynin İşlevleri
14 Bilgi İşleme Süreci
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Toga, A. W., & Thompson, P. M. (2005). Genetics of brain structure and intelligence. Annual Review of Neuroscience, 28, 1 23
Gündoğan NÜ. Öğrenme ve davranışlarda sol ve sağ beyin yarım kürelerinin fonksiyonel asimetrisinin önemi (Lateralizasyon). Türkiye Klinikleri J Med Sci 2005;25:333-6
KORKMAZ Ö., MAHİROĞLU A. (2007). Beyin, Bellek ve Öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 93-104s
Pinkerton, K.D., (1994). Using Brain Based Learning Techniques in High School Science, Teaching & Change, 2 (1), p 44.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333