DERS ADI

: ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN AKTİF ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6014 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN AKTİF ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Öğrenme ve öğrenme anlayışındaki değişim ve gelişimlerin takip edilmesi, aktif öğrenme kavramı ve bu kavrama ilişkin temel kuramların kavranması, üstün yetenekli bireylerin genel özellikleri ile bu özelliklere ilişkin öğrenme ortamlarını düzenlenmesi, üstün yetenekli bireylerin öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde aktif öğrenmenin kullanılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeye İlişkin temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Aktif öğrenme amaçlarını tanıyabilecektir.
3   Aktif öğrenmenin kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
4   Aktif öğrenmenin etkiliği açıklayabilecektir.
5   Aktif öğrenme modellerini açıklayabilecektir.
6   Üstün zekâlı öğrenciler için aktif öğrenme ortamları düzenleyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Ve Öğretme Anlayışındaki Gelişmeler,
2 Aktif Öğrenme
3 Aktif Öğrenme ve Kuramsal Temelleri
4 Aktif Öğrenmenin Etkiliği
5 Öz-Düzenleme
6 Aktif Öğrenme Yöntem-Teknik ve Öğretimsel İşleri
7 Aktif Öğrenme Modelleri
8 Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamlarının Eğitim Sürecine Etkisi
9 Ara Sınav
10 Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamlarının Eğitim Sürecine Etkisi
11 Üstün Yetenekli Çocuklar ve Genel Özellikleri
12 Üstün Yetenekli Çocuklar ve Öğrenme Ortamları
13 Üstün Yetenekli Çocuklar ın Öğrenme Ortamlarının Farklılaştırılması
14 Üstün Yetenekli Bireyler için Aktif Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi
15 Üstün Yetenekli Bireyler için Aktif Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Meyers, C., & Jones, T. B. (1993). Promoting Active Learning. Strategies for the College Classroom. Jossey-Bass Inc., Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104.
2. Silberman, M. (1996). Active Learning: 101 Strategies To Teach Any Subject. Prentice-Hall, PO Box 11071, Des Moines, IA 50336-1071.
3. Ün Açıkgöz, K. (2006). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
4. Kalem, S., & Fer, S. (2003). Aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrenme, öğretme ve iletişim sürecine etkisi. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 3(2), 433-461.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333
ÖK.63333333333