DERS ADI

: ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİNDE EBEVEYN-ÇOCUK ETKİLEŞİMİ VE İLGİLİ MÜDAHALELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6023 ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİNDE EBEVEYN-ÇOCUK ETKİLEŞİMİ VE İLGİLİ MÜDAHALELER SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Özel gereksinimli bebekler ve küçük çocukların gelişiminde ebeveyn-çocuk etkileşiminin etkisini fark ettirmek ve EÇÖE hizmetleri içerisinde giderek önem kazanan ilişki temelli müdahalelerin içeriği hakkında öğrencileri bilgilendirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk döneminde temel bakıcının çocuğun zihinsel ve sosyal gelişimine etkileri
2   Gelişimde erken dönem ebeveyn-çocuk etkileşimini (iletişim, bağlanma) vurgulayan kuramlar,
3   Özel gereksinimli küçük çocukların ebeveynleriyle olağan etkileşimleri ve ilgili araştırmalar (özel gereksinimli bebekler ve küçük çocukların tipik etkileşimsel davranışları, temel bakıcının tipik etkileşimsel davranışları),
4   Ebeveyn-çocuk etkileşimi müdahalelerine yönelik yapılan araştırmaların sonuçlarının tartışılması,
5   Ebeveyn-çocuk etkileşimini destekleyici bir modelin geliştirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar: ilişki, iletişim, etkileşim Yaşamın ilk 3 yılında psikososyal gelişim ve temel bakıcının rolü
2 Temel bakıcı çocuk ilişkisine vurgu yapan kuramlar
3 Öğrenci sunumları eşliğinde normal gelişim gösteren çocukların ve anne babalarının genel etkileşim davranışları
4 Öğrenci sunumları eşliğinde risk grubu çocuklar ve anne babalarının genel etkileşim davranışları
5 Öğrenci sunumları eşliğinde özel gereksinimli çocuklar ve anne babalarının genel etkileşim davranışları
6 Anne baba çocuk etkileşiminin değerlendirilmesi
7 Anne baba çocuk etkileşiminin değerlendirilmesi
8 Örnek olgu üzerinde değerlendirme çalışması
9 Ara sınav
10 Anne baba çocuk etkileşimi müdahaleleri
11 Anne baba çocuk etkileşimi müdahaleleri
12 Anne baba çocuk etkileşimi müdahaleleri
13 Özel gereksinimli küçük çocuklarda anne baba çocuk etkileşimini destekleme modeli üzerinde tartışma
14 Özel gereksinimli küçük çocuklarda anne baba çocuk etkileşimini destekleme modeli üzerinde tartışma
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Cambridge: Harvard University Press.

2. Chen, D. (1999). Interactions between infants and caregivers: The context for early intervention. In. D. Chen (Ed.), Essential elements in early intervention: Visual impairment and multiple disabilities (22-54). New York: AFB Press.

3. Davidson, P., & Harrison, G. (2000). The effectiveness of early intervention for children with visual impairments. In M. J. Guralnick (Ed.), The effectiveness of early intervention (483 495). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.

4. Mitchell, P., & Ziegler, F. (2007). Fundamentals of development: The psychology of childhood. Hove: Psychology Press, Taylor & Francis Group.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, araştırma raporlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333