DERS ADI

: ÖZEL EĞİTİMDE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ PLANLAMA TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6001 ÖZEL EĞİTİMDE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ PLANLAMA TEKNİKLERİ ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Özel eğitimde eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, örgün ve yaygın özel eğitim alanında eğitim programlarının planlanması, özel eğitim programları alanında uzmanlaşmış yeterli bilgi birikimine sahip uzman yetiştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitim programlarının anlaşılması
2   Özel eğitimde program geliştirme süreci öneminin anlaşılması
3   Özel Eğitimde program geliştirme modellerinin kavranması
4   Avrupa ve Türkiye dek özel eğitim programlarını karşılaştırabilecek düzeye gelinmesi
5   Özel eğitimde bir program geliştirme tasarınsın hazırlanabilmesi
6   Özel eğitimde geliştirilen bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitimde temel kavramlar, Özel eğitimin özellikleri
2 Özel eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Özel Eğitimde program geliştirme
4 Özel eğitimde program geliştirme ilkeleri
5 Hizmet İçi Özel eğitim Programlarının Geliştirilmesi
6 Özel Eğitim programları tasarımı
7 Özel Eğitimde program geliştirmede temel yaklaşımlar
8 Avrupa da özel eğitim programlarında yeni yaklaşımlar
9 Ara Sınav
10 Özel eğitimde program geliştirmede ihtiyaç analizi
11 Özel Eğitim program geliştirme araştırmaları
12 Özel Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme I
13 Özel Eğitimde program geliştirme modelleri
14 Karşılaştırmalı özel eğitim programlarının incelenmesi
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

OLlV A, Peter F. 1988; Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company
Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.
PRATT, David. 1983. Curriculum for the 21st Century. Education Canada Winter, pp. 41-47
Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Demirel, Özcan (1992). Türkiye de Program Geliştirme Modelleri. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 7, s. 27-43.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333444
ÖK.23333333444
ÖK.33333333444
ÖK.43333333444
ÖK.53333333444
ÖK.63333333444