DERS ADI

: ENGELLİLİK VE CİNSEL DAVRANIŞ SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6024 ENGELLİLİK VE CİNSEL DAVRANIŞ SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Engelli bireylerin gelişimsel dönemlerine göre yaşayabilecekleri cinsel davranış sorunları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu davranış sorunlarının önlenmesinde, azaltılmasında ve ortadan kaldırılmasında neler yapılabileceğini öğrenmek ve aynı zamanda bu konuda ailelere gerekli eğitimi vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cinsel Gelişimin Aşamalarını sıralayabilecektir.
2   Engelli Çocuklarda Cinsel Gelişimi Etkileyen Etmenleri açıklayabilecektir.
3   Cinsel Davranışlara Yönelik Tutumlar İrdeleyebilecektir.
4   Engellilerde Cinsel Davranışlara Yönelik Tepkileri Belirleyebilecektir.
5   Zihin engellilere yönelik Cinsiyetini Benimsetme çalışmaları planlayabilecektir
6   Tacizden Korunma Eğitimi planlayabilecektir.
7   Buluğ Dönemine Hazırlık Eğitiminin Planlanması Yapabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cinsel Gelişimin Aşamaları
2 II.Oral ve Anal dönemin tipik davranışları
3 Fallik ve Latent dönemin tipik davranışları
4 Genital dönemin tipik davranışları
5 Engelli Çocuklarda Cinsel Gelişimi Etkileyen Etmenler
6 Cinsel Davranışlara Yönelik Tutumlar
7 Engellilerde Cinsel Davranışlara Yönelik Tepkiler
8 Zihin engellilere yönelik Cinsiyetini Benimsetme çalışmaları
9 Vize sınavı
10 Tacizden Korunma Eğitimi
11 Güven Çemberi Oluşturma çalışması
12 İzinsiz Fiziksel Teması Reddetme Eğitimi
13 Reddedilmeyi kabul etme Eğitimi
14 Kandırılmayla Baş Edebilmeyi öğretme Eğitimi
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Wilson, R.J., Burns, M. (2011). Intellectual disability and problems in sexual behavior: assessment, treatment, and promotion of healthy sexuality. USA: NEARI Press
2. Craig, L.A., Lindsay, W.R. (2010). Assessment and treatment of sexual offenders with intellectal disabilities: a handbook. Wiley-Blackwell
3. Murry Ramey, E., Ramey, J.J. (2008). Autistics guide to dating: a book by autistics, for autistics and those who love them or who are in love with them. Jessica Kingsley Pub
4. McRuer, R. Mollow, A. (2012). Sex and disability. Duke University Press Books

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333
ÖK.63333333333
ÖK.73333333333