DERS ADI

: ÜSTÜN ZEKâLI BİREYLERİN ÖĞRENMELERİNDE BİLİŞSEL SÜREÇLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6006 ÜSTÜN ZEKâLI BİREYLERİN ÖĞRENMELERİNDE BİLİŞSEL SÜREÇLER SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Bireylerin öğrenme süreçleri, öğrenmede bilişsel süreç yaklaşımı, bilişsel süreç yaklaşımının tarihsel gelişimi, bu yaklaşımın değişkenleri, üstün zekâlı/yetenekli bireylerin dikkat, algı, bellek ve kodlama özellikleri hakkında bilgi sahibi olunması, üstün zekâlı bireylerin bilişsel süreçlerinin geliştirilmesi amacıyla yapılabilecek uygulamalar geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişsel Süreç Yaklaşımın Kavranması
2   Üstün Yetenekli Bireyler ile Yapılan Bilişsel Süreç Çalışmaları Hakkında Bilgi Sahibi olunması
3   Bellek ve Değişkenleri Hakkında Bilgi Sahibi olunması
4   Üstün Zekâlı/Yetenekli Bireylerin Dikkat, Algı, Bellek ve Kodlama Özellikleri Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
5   Üstün Zekâlı/Yetenekli Bireyler ile Yapılabilecek Bilişsel Süreç Geliştirme Uygulama Örnekleri Geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi-İşlem Yaklaşımı ve Bu Yaklaşım İle İlgili Problemler
2 Bellek ve Değişkenleri
3 Dikkat ve Kısa Süreli Belleğin Gelişimsel Özellikleri
4 Bellek ve Bellek İşleme Süreçleri
5 Bellek ve Bellek Süreçlerinin Tarihsel Gelişimi
6 İlişkisel Bilgi ve Düzenli Seri Bilgi
7 Birincil Bellek: Tarihsel Gelişim Süreci
8 Birincil Bellekte Bilgi Depolama, Geçici İz Bırakma, Geri Alma ve İşlem Süreci
9 Ara Sınav
10 Algısal Öğrenme Basamakları
11 Algı, Bellek ve Dikkat Kodlama Modelleri
12 İşitsel ve Soyut Bellek
13 Üstün Zekâlı/Yetenekli Bireylerin Dikkat, Algı, Bellek ve kodlama Özellikleri
14 Üstün Zekâlı/Yetenekli Bireyler İle Yapılan Bilişsel Süreç Çalışmaları
15 Üstün Zekâlı/Yetenekli Bireyler ile Yapılabilecek Bilişsel Süreç Geliştirme Uygulamaları
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Estes, W. K. (Ed.). (2014). Handbook of Learning and Cognitive Processes (Volume 4): Attention and Memory. Psychology Press.
2. Wittrock, M. C. (1974). Learning as a generative process 1. Educational psychologist, 11(2), 87-95.
3. Biggs, J. B., & Telfer, R. (1987). The process of learning. McGraw-Hill/Appleton & Lange.
4. Shuell, T. J. (1986). Cognitive conceptions of learning. Review of educational research, 56(4), 411-436.
5. Huber, G. P. (1991). Organizational learning: The contributing processes and the literatures. Organization science, 2(1), 88-115.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333