DERS ADI

: KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 3018 KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET NACİ SEVKAL

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Ekonomik, toplumsal ve siyasal açıdan köklü değişikliklerin gerçekleştiği küreselleşme sürecinde kamu yönetiminde gerçekleşmiş olan değişimlerin ve uygulamaya konulan reformların çözümlenebilmesi için bu süreçte geliştirilen yeni kuramsal tartışmaların öğrenilmesi ve çözümlenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel bir perspektifle kamu yönetimi kuram ve uygulamasında meydana gelen değişiklikleri ilişkilendirebilme
2   Kamu yönetimdeki güncel gelişmeleri sınıflandırabilme
3   Sermaye birikim süreçlerini karşılaştırabilm
4   Kamu yönetiminin temel değerlerini, varlık amacını sorgulayabilme
5   Değişkenler arasında bağlantı kurarak yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küreselleşme sürecinin kavramsal çözümlemesi
2 Fordist yönetim modelinden postfordist yönetim modeline geçiş. Fordizmin temel özelliklerinin anlatılması
3 Postfordizmin temel özellikleri; yönetimde esneklik
4 Fordist dönemde kamu yönetimi modeli: yönetimde bütünlük
5 Postfordist dönemde kamu yönetimi: yönetimde parçacıllık, amaç; verimlilik
6 Özelleştirme süreci ve kamu yönetimi
7 Küreselleşme süreci ve yeni kamu yönetimi yaklaşımları. Kamu tercihleri yaklaşımı ve kamu yönetimi
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Agency kuramı ve Bağımsız İdari Otoriteler
11 Kamu işletmeciliği yaklaşımı (public management)
12 Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması, Kamu Yönetiminde toplam kalite yönetimi uygulamasının Türkiye den örneklerle açıklanması
13 Yeni kamu yönetimi yaklaşımı (new public management)
14 Kamu yönetiminde ağ örgütlenmesi ve yönetişim Yönetişim uygulaması olarak Girişimci Hükümet modeli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar
İlker BELEK, Postkapitalist Paradigmalar, Sorun Yayınları, İstanbul, 1997.
İnönü Üniversitesi
Gencay ŞAYLAN, Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, İmge Kitabevi, No:109, Ankara, 1995.


Yardımcı Kaynaklar
Birgül A. GÜLER, Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, TODAİE, No:266, Ankara, 1996
David HARVEY, Post Modernliğin Durumu, çev. Sungur Savran, metis y., İstanbul, 1997.
E. Ahmet Tonak (der) Küreselleşme, İmge Kitabevi, Ankara, Nisan 2000.
Gencay ŞAYLAN, Postmodernizm, İmge Kitabevi, Ankara, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım.
Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111
ÖK.21111111
ÖK.31111111
ÖK.41111111
ÖK.51111111