DERS ADI

: ÖRGÜT GELİŞTİRME VE YÖNETİM İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İYO 5009 ÖRGÜT GELİŞTİRME VE YÖNETİM İLKELERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Hastane ve Sağlık Kuruluşları Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

Hastane ve Sağlık Kuruluşları Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; örgüt geliştirme disiplini ve kapsamı ile yönetim ilkeleri ve etkin yönetimin ne olduğunu anlamak, yönetim fonksiyonlarının önemini tanımak, küresel anlamda tehditleri belirlemek, etkin yönetiminin temel amaç ve tekniklerini sağlık kuruluşları açısından kullanma ve değerlendirmeyi öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Örgüt Geliştirme kavramını tanımlar.
2   Örgütlerde değişim ve geliştirme ihtiyacını fark eder.
3   Örgütsel sorunları teşhis eder.
4   Örgüt geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar, bu aşamalara göre işletmeleri analiz eder.
5   Birey, grup ve örgüt düzeyinde örgütsel işleyişe müdahale edilmesi gereken alanları belirler.
6   Birey, grup ve örgüt düzeyinde örgütsel işleyişe müdahale tekniklerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Örgüt Yönetim Modeli, Boyutları ve İşleyişi
3 Sağlık Sektörü, Sağlık Kuruluşlarının Özellikleri, Karşılaştırma
4 Örgüt ve Yönetim Kuramları, Sağlık Kuruluşlarında Örgüt ve Yönetim
5 Örgütsel Çevre ve İlişkileri
6 Örgüt Yapısına İlişkin Kavram ve Kuramlar, Örgütsel Politika, Nedenler, Sonuçlar
7 Planlama
8 Stratejik Yönetim
9 Yöneltme, Liderlik, Yönetici Geliştirme,
10 Motivasyon, İş Doyumu, Bireysel ve Örgütsel Karar Verme, Takım Çalışması,
11 Koordinasyon Kontrol
12 Örgütsel Etkililik, Verimlilik, Performans
13 Örgütsel Kültür
14 Örgütsel Değişim, İnovasyon

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Joan V. Gallos, Organization Development, Jossey-Basss, CA.
Donald L. Anderson, Organization Development, Sage Publication, USA.
M. Glassman & T. G. Cummings, Cases in Organization Development, Irwin, USA.
Ders ile ilgili her tür bilimsel kaynak

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konular hem kuramsal hem de örnek olaylar ile incelenecek ve tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler, ara ve final sınavı ile birlikte dersteki tartışmalara katılmalarına göre değerlendirilmektedir. (Bkz. Derse ilişkin politika ve kurallar)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere en az %70 devam zorunludur.
Her çeşit kopya disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrenicilerin aktif olarak sınıf tartışmalarına katılımı beklenir. Öğrenicilerin sınıfa zamanında gelmeleri beklenir.
Öğrenicilerin mobil telefonlarla ilişkili olarak uygun iş davranışı izlemeleri beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omur.ozmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61